Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Kesä ja pitkä loma lähestyy lähestymistään, lomalla on paljon luppoaikaa ja tätä voisi hyödyntää voimaharjoitteluun.
Toimisko päivittäinen voimaharjoittelu? Aika olisi ainakin ihanteellinen, koska ei ole kiireitä. Olisiko järkevää reenata voimaa 1-2kertaa päivässä. Viikonloput kevyemmin.
Tavoitteena minulla olisi voima ja lihasmassaa olisi mukava saada lisää. Tietenkin jos saisi mahaakin pois niin olisi hyvä, mutta voima ja lihasmassa on etusijalla.
Olisiko päivittäinen voimaharjoittelu järkevää? Onko mitään tutkimuksia tai kokemuksia, että ne tehoavat hyvin?
Kirjautunut ulos
Tutustu crossfittiin http://www.crossfit.com/
Kirjautunut ulos
Mites crossfitissä on noita voimareenejä? ![]()
Entä olisiko Pavelin powertothepeople-kirjan ohjelma toimiva?
Kirjautunut ulos
Aika säännöllisesti voimatreenejä löytyy crossfitistä. Jos tarkastelee pääsivuston WODeja niin huomaa kyllä selkeitä trendejä. Eli välillä on pitkänaikavälin painotus selkeästi voimatreeneissä ja välillä metconissa.
Kirjautunut ulos
Itse olen vajaat pari kuukautta treenaillut erittäin yksinkertaisen Enter the Kettlebell-kirjan ladder-ohjelman mukaan (liikeyhdistelmänä rinnalleveto+pystypunnerrus, loppuun vuoropäivinä etuheilautuksia ja tempauksia). Tuntuu erittäin toimivalta. Kolmena päivänä viikossa kyseinen setti läpi ja välipäivinä jotain muuta, joko kuulalla ylösnousuja, bentpressejä tms., tai sitten jotain vallan muun tyyppistä liikuntaa. Voimaa on tullut lisää ja kai hieman lihasmassaakin. Meinaan jatkaa tällä tiellä ainakin jonkin aikaa. Nyt hommasin juuri isomman kuulan ja seuraavaksi tarkoituksena aloittaa sama veivaus sillä. Tarkoituksenahan hommassa on se, että kuulan koko olisi karkeasti sellainen, jolla pystyy tekemään yhtäjaksoisia punnerruksia 5-8 toistoa. Aika yksitoikkoista, mutta toimivaa.
Viimeksi muokattu simok (07.05.2008 14:15:31)
Kirjautunut ulos