Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Mitä mieltä olette http://www.crossfit.com :in treeneistä? Oletteko kokeilleet Päivän treenejä? Itse en varmaan jaksaisi tehdä montakaan, sen verran kovia settejä on.
Crossfitin treenithän ovat enemmän ns. general physical preparation (en tiedä miten vois hyvin suomentaa, englanninkielinen selitys on mun mielestä vaan hyvä) -treenejä kuin voima- tai kehonrakennustreenejä tms.
Kirjautunut ulos
Kovia treenejä ovat. Olen jonkin verran kokeillut erilaisia liikkeitä heidän ideallaan/ideoillaan ja kyllä sen voi sanoa, että sillä lailla treenaamalla saa kyllä kovan pohjan. Huomasin tässä ihan lähiaikoina, että nyt on syytä muuttaa harjoittelua välillä juuri siihen suuntaan, että palautukset ovat lyhyempiä ja rasitus siltä osin kovempi pumpulle ja keuhkoille. Ne tarttee välillä kunnon rasitusta. Antaa paremman pohjan puhtaaseen voimatreeniinkin. Puuskutan tätä nykyä vähän liikaa noilla lyhyillä palautuksilla
Kirjautunut ulos
Mä huomasin myös ton pumppuasian viimeksi sparratessa. Ei ollut oikein maitohappokestävyyttä, kun olin pari kuukauttaa treenannut kestävyyttä ja voimaa. Ajattelin ottaa ohjelmaan noi kerran viikossa jonkun tiukemman sykkeen treenin, ihan vaihtelunkin vuoksi. Crossfit:n sivuilla on kyllä paljon hyviä ideoita.
Kirjautunut ulos
Jos haluut kovaa sykettä, kokeile http://www.bodybuilding.com/fun/rossboxing2.htm .Burbeet on niitä ultimaattisia hengästäjiä...
Kirjautunut ulos
Kyllä! Toi on niin simppeli mutta niin rankka
Taidankin ensi kerralla tehdä noita..
Kirjautunut ulos
Kuten blogiani lukeneet ovat huomanneet niin olen viimeaikoina tehnyt pääasiassa WODeja. Tosin, en samalla syklillä vaan vain ma-ke-pe. Muina päivinä tulee sitten tehtyä jotain muuta.
Aluksi teimme kaverin kanssa valmiiksi 4 viikon ohjelman ja nyt kun saimme sen tehtyä niin aloin tekemään siten, että otan aina saman tai edellisen päivän WODin. Riippuen salin laitteista ja omista kyvyistäni.
Suosittelen kyllä kaikille koittamaan. Koskaan aiemmin en ole juuri ollut kiinostunut salilla treenaamisesta, mutta nyt kun on tehnyt kunnolla tuttavuuttta levytankoon niin ah iloa
Erityisen tiukka oli esimerkiksi viikko sitten tekemämme Fran. En muista koska olisin ollut niin hengästynyt ja poikki. Sanottakoon vielä, että tein pienemmällä painolla kuin tuo videon nainen ja yli neljä kertaa hitaammin
Niin ja yhtään väheksymättä Burbeen tehokkuutta niin kehotan tutustumaan kyllä esim tuohon Franiin.
Tässä vielä tuo sarja:
Three rounds, 21-15- and 9 reps, for time of:
95 pound Thruster
Pull-ups
Kirjautunut ulos
Olen tehnyt parin viikon sisällä muutaman WOD:n, kuulia käyttäen ja painoja soveltaen. Treeni on hauskaa ja haastavaa, ja ajattelin jatkaa ainakin koko tämän kuukauden. Toi palautusajan tarkkailu toi mulle uutta intoa, kun ilman aikarajaa tulee helposti pidettyä liikaakin taukoja.
Fran on tähän mennessä "hauskin" setti. Myös kipping(mitä suomeksi?) leuat on huippuja.
Kirjautunut ulos
Eiks noi crossfit-treenit ole ihan törkeen rankkoja? Meinaan mulle tuntuu melkein joka treeni lähes mahdottomalta, sen verran kovat 'isot painot-pitkä aika-rankat liikkeet' -kombot on aina kyseessä. Vai onko se tarkoituskin? Vetääkö täällä kukaan treenin loppuun niin että lopussakin on sarjamäärät kuten alussa?
Kirjautunut ulos
thepanu,Mar 8 2006, 08:53 AM kirjoitti:
Kuten blogiani lukeneet ....
thepanu, toi oli aivan loistava idea käyttää tuollaista blogisoftaa treenipäiväkirjan tekemiseen! Kategorioilla ja kalenterilla on helppo seurata jälkeenpäin miten on mennyt. Tuosta sun esimerkistä innostuneena kyhäsin oman tuollaisen treenilokin ilmaiseen wordpress -palveluun, ja siirsin tän vuoden treenit dragondoorista sinne:
http://marksgs.wordpress.com/
Kirjautunut ulos
Wunder,Apr 10 2006, 04:49 PM kirjoitti:
Eiks noi crossfit-treenit ole ihan törkeen rankkoja? Meinaan mulle tuntuu melkein joka treeni lähes mahdottomalta, sen verran kovat 'isot painot-pitkä aika-rankat liikkeet' -kombot on aina kyseessä. Vai onko se tarkoituskin? Vetääkö täällä kukaan treenin loppuun niin että lopussakin on sarjamäärät kuten alussa?
Varmasti on rankkoja jos tekee aina täysillä. Mä en itse usko että se on hyvä idea, ainakaan joka kerta. Olen tehnyt aika rauhalliseen tahtiin, ja kevyemmillä painoilla kuin noissa ohjeissa. Yritän pikku hiljaa totutella liikkeisiin ja sovellan aina tarvittaessa, eli aika usein. Paha tietty sanoa vielä mitään lopullista kun olen niin vähän aikaa kokeillut.
Mun mielestä tuossa systeemissä ei kuitenkaan ole compact / kuulatreeniin verrattuna hirveästi eroa, tehokkaita kokonaisvaltaisia liikkeitä vaihtelevalla tahdilla ja palautuksilla.
Kirjautunut ulos
Itse pyrin tekemään liikkeet niin kuin on määrätty, mutta ainakaan vielä en kaikissa siihen pääse.
Mutta rankkaa sen on tarkoituskin olla ja todella kovat kyllä pääsevät sinne loppuun astikkin. Jotain kertoi parin päivän takainen Grace missä jotkut tekevät alle kolmen minuutin aikoja 30 toiston rinnalleveto/työntö sarjassa. Painoa olisi tarkoitus olla 65 kiloa. Itse tein 40 kilolla ja aikaa meni reilu 12 min.
Kirjautunut ulos
Kattelin tossa noita Crossfit videoita ja tuli mieleen että eiköhän ole kohta aika perustaa Crossfit Suomi..?
Sen verran hauskalta tuntuu yhdessä treenaaminen..Hmm..Ehkä joskus..
Kirjautunut ulos
Itse asiassa olen asiaa miettinytkin. Lähinnä, että perustais blogin jonne postaa päivän treenit ja pyytäis luvan brandx:ltä kevennettyjen liikkeiden julkaisemiseen.
Tiedän, että sama tieto on jo netissä. Mutta mua ainakin olisi aloittaessa helpottanut jos olisi paremmin saanut infoa liikkeistä ja niiden suomenkielisistä nimistä yms. Hankalahko pyytää apua joltain ku ei tiedä itsekkään mistä puhuu.
Kirjautunut ulos
Kyselinkin tuolla joskus suomalaisia crossfittaajia. Muutama vastasikin, mutta aika hajallaan on porukat.
Kiinnostaisi kyllä organisoitua. Itse treenailen pk-seudulla. Yhteistreenejä esim. myllikässä voisi harkita.
Kirjautunut ulos
No ottakaan kaikki osaa treenisessioon kesällä, kutsutaan sitä vaikka CrossfitSuomen avajaisiksi
Kirjautunut ulos
järjestäytyminen ja yhteistreenit (ja erilaiset kilpailut, esim. GS) kiinnostaa minuakin. Tuollainen suomenkielinen saitti/blogi varmaan laskisi kynnystä kokeilla treenejä. Myös kevennetyt ja sovelletut (esim. kuulilla) treenit on mielenkiintoisia. Luulen että tuo blogi olisi hyvä lähtökohta.
Kirjautunut ulos
Ja miten lopulta kävikään? ![]()
Kirjautunut ulos
Ei tiedä :-) mutta me pidetään ainakin kesällä muutamia kenttäkisoja, joissa käytetään kuulia....hypitään, heitetään, vedetään leukoja - ja nopein aika voittaa... Aikakin on päätetty 28.6. Liikkeellä ihan leikkimielellä joten mukaan vaan! Ohjelmassa on kokonaisvaltainen paketti;
tempausta-painojen kantoa-kyykkyhyppelyä-juoksua-tasapainoilua- leuanvetoa ja painojen heittoa.
laitan lisätietoja uutisiin. Selvyyden vuoksi piirrä vielä aihesta kartan...
Kirjautunut ulos
Tampereella Plomäentien kentällä.....laitan tuonne UUTISIIN tiedon heti kun pääsen tästä vasinaisesta työstä eroon :-)
Kirjautunut ulos