#1 28.01.2008 09:42:20

fighter79
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 28.04.2005

Leuanveto ja puristusvoima

Mitäs mieltä porukka tästä artikkelista?

http://www.t-nation.com/article/bodybui … ur_chin_up

Kirjautunut ulos

#2 28.01.2008 11:25:28

Pata-Ässä
Rekisteröity käyttäjä
Mistä: Pori
Rekisteröity: 13.04.2006

Re: Leuanveto ja puristusvoima

En lukenut artikkelia kovin tarkkaan, silmäilin vain nopeasti läpi. En oikein usko leuanvetojen kehittämiseen apuliikkeiden avulla. Puristusvoima on kieltämättä leuanvedoissa tarpeen, mutta pitääkö sitä kehittää erikseen kehittyäkseen leuanvedoissa? Minä olen toistaiseksi Pavelin linjalla: Paras liike leuanvedon kehittämiseen on leuanveto. Sarjojen pituudet ja määrät riippuvatkin sitten ihan tavoitteista.

Kirjautunut ulos

#3 28.01.2008 21:15:01

Matti Putkonen
Administrator
Mistä: Helsinki
Rekisteröity: 25.03.2004

Pata-Ässä kirjoitti:

En lukenut artikkelia kovin tarkkaan, silmäilin vain nopeasti läpi. En oikein usko leuanvetojen kehittämiseen apuliikkeiden avulla. Puristusvoima on kieltämättä leuanvedoissa tarpeen, mutta pitääkö sitä kehittää erikseen kehittyäkseen leuanvedoissa? Minä olen toistaiseksi Pavelin linjalla: Paras liike leuanvedon kehittämiseen on leuanveto. Sarjojen pituudet ja määrät riippuvatkin sitten ihan tavoitteista.

Riippuu. Leuanvedot on leuanvetoihin paras liike kunhan ei ole mitään selkeästi heikkoa linkkiä. Jos ote hyytyy ennen isompia lihaksia voi erillinen otetreeni olla perusteltua. esim. roikkuminen tangossa lisäpainoilla.

Kirjautunut ulos

#4 24.02.2008 22:36:08

girevik
Moderator
Rekisteröity: 28.12.2005
Weppi-saitti

Olen samaa mieltä kuin artikkelin kirjoittaja otevoiman merkittävästä avusta myös muissa liikkeissä. Leuanveto on mielestäni oikein hyvä esimerkki. Vaikka mitään selkeää otteen pettämistä ei tapahtuisikaan, ei se tarkoita sitä etteikö otevoiman kehittämisestä olisi apua entistä parempiin suorituksiin myös leuanvedossa. Omakohtaiset kokemukset dynaamisenkin otetreenin hyödyistä staattista pitoa vaativissa jutuissa ovat hyviä. Mutta muuten en artikkelia niin tarkasti lukenut.

Kirjautunut ulos

Board footer