Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Sivuja: 1
Moi kaikki...olimmekin Markon kanssa yhteydessä haastatelun tiimoilta, mutta tässä muillekkin...
Tosiaan, en ole edes lukenut haastattelua mutta Markon palauttee mukaan se ei tullut ulos aivan kuten olin puhunut - enkä ylensä koskaan pyydä juttuja luettevaksi ennen julkaisua.
Pieniä virheitä haastattelujutuissa on aina, se on luonnollista. Asiavirheitä jutussa oli osaltaan, osaltaan ei. Meillä suomessa on pidetty kisoja virallisilla säännöilla mutta se ei mielestäni tee kisoista vielä virallisia, jos haluatan olla tarkkoja, kahdesta syystä.
1. Meillä ei ole vielä oikeaa tuomarointikokemusta jolla voimme arvioida oikeat, hyväksytyt toistot. Onko kilpailijoide tuomarointi ollut käytännössä yhdenmukaista / tasapuolista / sääntöjen makaista ?
Sitä en voi millään uskoa koska laji on suomessa vielä niin nuori eikä kenelläkään meistä ole riittävää kokenusta.
2. Kisatuloksia on tehty monenlaisilla kuulilla. Kisakuulien tulisi olla kansaiväliset mitat täyttäviä.
Federankon käyttämät kisakuulia, samoja joita käyttävät myös jenkeissä on saatavana maaliskuun lopusta lähtien.
Kerroinin Markolle että olen lähtenyt kilpakuulan osalta talkoohengellä mukaan, koska haluan edistää urheilua ja harrastustoimintaa. Kuulat valmistetaan laadusta tinkimattä, teräksestä, ja niitä tullaan myymään vasinaisilla harrastajille mahdollisimman edulliseen hintaan.
Tästä syystä jakelussa käytetään vain varkkokaupan suoramyyntiä ja kate leikataan niin matalaksi kun mahdollista.. Yritän vielä löytää lisäratkasuja joilla saan kisakuula hinnan puristettua mahdollisimman alas.
Kirjautunut ulos
Mikä lehtijuttu? Multa on menny ohi! Paitsi että olikohan se Body (= "Lehti kovaa treenaaville" vai miten ne sen muotoilee) jossa oli jokin juttu, siitäkö on kyse nyt?
Kirjautunut ulos
Heh, joku muu myös ei saa unta ![]()
http://www.puolustaudu.net/heracles/pdf … nleiri.pdf
Lainaus:
"Venäjällä lajin ympärille on kehitelty myös kilpailulaji Girevoy Sport. Suomessa voimia lajissa on mittailtu aiemmin lähinnä kaveriporukoissa, mutta ensi vuonna on Napparin mukaan tarkoitus kilpailla ensimmäistä kertaa virallisesti."
Mä annoin Martille tuosta palautetta koska taisin vetää herneet nenään tuosta "lähinnä kaveriporukoissa" -kohdasta, sillä onhan tässä aika paljonkin moni puuhastellut lajin parissa eri suuntiin viimeisen parin vuoden aikana
Sinänsä ymmärrettävää että haastatteluissa menee toimittajilta asiat ristiin eikä tuo nyt ihan tosissaan mikään iso asia ole. Mä taidan suhtautua vähän liian intensiivisesti tuohon GS:ään
Hyvä kuitenkin että tulee keskusteltua noista virallisuuksista yms., tuleepahan ainakin tulevat kuviot selviksi. Loppujen lopuksi mulle on ihan sama mikä taho on järjestämässä ja hallinnoimassa juttuja, kunhan pääsee treenaamaan ja kisaamaan.
Kirjautunut ulos
Totta, kokemuksen hankkiminen on aina positiivista, se on oikeastaan ainoa tie....justiinsa juu ei tää ole täysin selvää ja ongelmatonta, vielä. Juuri siksi pitää SM- kisoihin saada myös alkuun tuomarikokemusta livenä, Ginkon perukoilta.
On hienoa, että olemme kaikki tässä samassa vaneessä ja sinä, ja moni muukin on ilmoittanut osallistuvansa kisajärjestelyihin. Ymmärrän että tämä herättää myös intohimojakin. Sehän vaan tarkoittaa sitä että laji on tärkeä....mutta mä en oikein osaa suhtautua näihin asioihin kovin vakavasti. Olen tehnyt tämän "toiminnallisen" harjoittelun parissa aika paljon talkootyötä ( täysin turhaakin ) ilman mitän palautetta että nyt kaikki keskustelu on kultaa :-).
Uskon että meillä Suomessa on pieni mutta järjettömän hyvä porukka, harrastajien piirissä, ja kaikki hoituu hyvässä yhteistyössä. Js se on mielestäni juuri hienointa että jokainen voi sanoa mielipiteensä ...ja tulee samlala kuulluksi.
Minusta on lajin kannalta tärkeää että ollaan mahdollisimman johdonmukaisia ja noudatetaan selkeitä sääntöjä, olivatpa ne sitten millaisia tahansa. Juuri se muodostaa kilpailujen virallisen hengen ja sen käsityksen miten muut sitä arvostavat. Tähän mennessä selkeys on ollut vielä hieman hakusessa, ja se tietysti tekee asioista epätarkkoja. Samoin se että käytettyjen kuulien päinotoleranssit ovat sitä sun tätä. Tiedän suunnilleen kaikki kuulien valmistajat ja kauppaajat, ja voinkin kokemuksesta sanoa, että painotoleranssien ollessa 2-5 % luokkaa..... ei sellaisia kuulia voi millään pitää kisoissa hyväksyttävinä painoina - sitä yksinkertaisesta syystä, että ne asettavat kisaajat eriarvoiseen asemaan.
Kilpailut joissa osallistujat joutuvat epätasa-arvoiseen asemaan sattumanvaraisesti välineen vuoksi eivät ole minkaan lajin maineen kannalta hyviä. Samassa nostomuodossa voi hyvinkin kilpailla nostaja joka käyttää 23,5kg kuulilla ja toinen jolla on käytössä 24,3 kg kuulat. Tuplanostossa kokonaispainon eroksi tulee 1,6kg per toisto, ja 50 toiston sajassa jo 80kg !!. ....mikä on mielestäni lievä katastrofi ;-) Jos jossain ei tästä valitetä, tai kuten USA:ssa tätä on katsottu läpi sormien meidän ei tarvitse tehdä samoin. Uskoisin, että juuri, se että olemme kaikki samalla puolella ja innostuneita kehittämään lajia antaa meille etulyöntiaseman siinä, että laji ei hajoa Suomessa ja kaikki noudattavat samoja sääntöjä.....ehkä joku ottaa vielä tulevaisuudessa meistä mallia :-)
palaillaan...kerrankin ehdin ottaa osaa keskusteluun KIITOS JOULU :-)
Kirjautunut ulos
Sivuja: 1