Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Laitetaanpas tällainen aihe. Minua ainakin kiinnostaa kuulla, millaisilla välineillä ja millaisessa tilassa kukin kotonaan treenaa. Tästä voisi sitten poikia uusia ideoita kun vaihdamme ajatuksia asiasta.
Ite treenailen ihan tuollaisessa pienenpuoleisessa kerrostalokämpässä, eli tilaa ei niin hirvittävästi ole. Mutta ei silti estä treenaamasta tehokkaasti ja monipuolisesti. Mulla on välineitä seuraavasti:
- kahvakuulia 1x24kg ja 2x34kg ja 1x50kg MÖYKKY.
- vanhanaikainen punnituksissa käytetty kuution mallinen paino 15kg, jota käytän lisäpainona milloin missäkin. Sopii välineeksi myös otetreeniin.
- Ironmindin säädeltävä hiekkasäkki, joka painaa enimmillään 120kg
- leuanvetotanko
- viimeisin hankinta köyhän miehen voimistelurenkaat: 2 kpl 3m pitkää ketjunpätkää, kahvoina tuuman paksuista pvc-putkea 25cm pätkät, korkeutta säädellään 60mm palohakasilla (hintaa koko systeemille tuli 16,20 €, ketju maksoi 2,20€/m) Sillä mä teen dipit ja punnerrukset yms. Koko komeus on kiinnitettynä leuanvetotankoon.
- köyttä muutamaa eri paksuutta
- vanha painonnostovyö (jota en enää varsinaiseen tarkoitukseensa käytä) ja 1,5m ketjua+palohaka hoitaa dippivyön virkaa, leuanvedot ja dipit lisäpainoilla sujuvat tällä virityksellä hyvin. Jos käyttää kahvakuulia lisäpainona, niin kannattaa pyöritellä sitä MacGyverin teippiä siihen ketjun ympärille, niin pysyy kahvakuulien maalipinta hyvänä.
- lisäksi on jousipuristimia, CoC #2, 2 kpl #3:sta ja 2 kpl #4:sta, kolme kappaletta BB-grippereitä
- eri paksuisia putkenpätkiä rannerullauksia varten
- kaikkea pientä kotikutoista köyhän miehen välinettä, lähinnä otetreeniä varten
- Blobette (ontto block weight, jossa käytän täytteenä lyijyhauleja)
- Hyppynaru
- Fitball
Loppuyhteenvetona voisin sanoa, että asunto näyttää pahimmillaan joskus romuvarastolta...
Kirjautunut ulos
Täähän mielenkiintosta...Mulla on:
Penkkipunnerruspenkki, 8kg (tyttöystävän), 12kg, 16kg, 24kg kahvakuulat, CoC #1, vetokumeja 3 kpl, vatsa/selkäpenkki (osittain rikki), vatsapenkki, nyrkkeilysäkki, hiekkasäkki, kevyt kuntopallo, leuanvetotanko, thainyrkkeilysälää (tyynyt ja pistarit) ja aerobista varten tuliterä spinningpyörä joka korvasi vanhan halpiskuntopyörän.
Hankintalistalla olisi köysi kiipeilyä varten (mikä ei onnistu kun en saisi sitä mihinkään kiinni) :angry: ja dippiteline (ehkä leuanvetotangolla terästettynä)
Girevik, minkälainen sun Ironmind-säkki on??? 120 kilonen säkki kuulostaa tosi hasardilta...
EDIT. Hyppynaru unohtui!
Kirjautunut ulos
Varsin rajoittunut on oma valikoimani.
Kuulat: 8kg (Tyttöystävän
), 12kg, 2x16kg ja 24kg.
Leuanvetotanko
2x 4,5kg moukari
Tuossa nuo millä kotona treenailen. Renkaiden hankkimista, tai lähinnä sijoituspaikan löytämistä olen tässä miettinyt.
Kirjautunut ulos
Leuanvetotanko, kuulia (2x17kg, 2x23kg, 1x32kg) ja kohta CoC 1&2.
Kirjautunut ulos
Me asutaan rivarinpätkässä, olohuoneen nurkassa sohvan vieressä on kasa kuulia, ja keittiön oven karmissa heikkotasoinen leuanvetotanko. Olohuoneen lattia toimii taistelutantereena, kesällä myös takapiha.
Kuulia on 1x8kg, 2x17kg (toinen kaverilta lainassa), 2x24kg, 2x32kg.
Lisävarusteina on pari köydenpätkää, joista toinen toimii myös dippivyönä nykyisen otetreenin lisäksi. Sitten löytyy anttilasta ostettu voimapyörä, pari kevyttä gripperiä, vaahtuomuovia (leikattu retkipatjasta), pyyhkeitä, sivuleikkurit.
Kaapistä löytyy myös thainyrkkeilykamat, tosin niitä käytän vain salilla
Jossain vaiheessa hankin vielä toisen 17kg:n kuulan ja toisen 8kg:n. Lisäksi mulla on varastossa odottamassa kunnon rautainen leuanvetotanko mutta kiinnitys karmeihin puuttuu. Renkaat täytyy vielä virittää jonnekin jossain vaiheessa.
Kirjautunut ulos
Renkaat olis tosi fantsut, mutta kun leuanvetotankokin on suh kapeessa ovessa, niin ei toivookaan, ja muualle ei saa kiinni...Todella :angry:
Ja jos olis piha, ja pihassa puu, niin kiipeilyköysi olis upea!
Kirjautunut ulos
Muokkasin vähän omaani jousipuristimien osalta.
Ironmindin hiekkasäkistä löytyy lisätietoa Ironmindin sivuilta. Olen hiukan tarkemmin kertonutkin siitä tuolla hiekkasäkki-aiheisessa ketjussa. Pirun hyvä säkki.
Renkaat olen tosiaan virittänyt leuanvetotangosta roikkumaan, olen lyhyt kaveri (173cm), joten mulle toimii ihan hyvin niin. Tosin aivan kaikista renkailla treenaamisen eduista ei pääse nauttimaan, kun leuanvetotanko on just sitä ovenkarmeihin kiinnitettävää mallia. Eli ristiriipuntaa ei pääse yrittämäänkään
Leuanvetotangon omistava pääsee jo aika hyvin nauttimaan köysikiipeilyn eduista. Ei se tuloksia huononna vaikkei sitä kovin korkealle saisikaan ripustettua.
Kirjautunut ulos
Löytyy hyppynaru,nyrkkeilysäkki,kahvakuula,leuanvetotanko,jonkuun näköset saaketin kevyet käsipainot (muutaman kilon),sitten joku kotikäyttönen fittnes pömpeli purettuna varastossa.Ja tietysti pikku-veli ja reilut 3 metriä pitkä matto
Kirjautunut ulos
- 16kg kuula
- kulmatanko
- normaalitanko (220 cm ja 20 kg)
- fat bar (220 cm ja 30 kg, 50mm paksu)
- 2 kpl säädettäviä käsipainoja
- vetokumeja (pari, mini, monstermini ja violetit)
- 10 kg painoliivi
- tasapainopallo
Tavoitteena olisi kesäksi saada powerrack ja siihen voimistelurenkaat.
Tosin eka täytyy saada pois tuo tv-taso. Kaikkea ei saa 18 neliön kämppään mahtumaan
Ilon päivää
eli Power-rack tuli taloon. Samoin tasa/vinopenkki.
Kirjautunut ulos
Voimateline, irtopenkki ja levytankosarja olisi kyllä hyvä. Sen jälkeen olisikin jo vaikeuksia keksiä, mitä vielä tarvitsisi. Mutta ei näillä palkoilla niitä ihan heti hankita. Pitäisi sijottaa noin 1500-1600€. Hiekkasäkki olikin mulle sellainen kompromissi (60 dollaria+20€ hiekoitusmurskeet täytteeksi), käytän sitä kaikkein raskaimmissa liikkeissä. Levytankoon verrattuna säkillä tehtävät liikkeet ovat käsittämättömän paljon raskaampia. Esim. maastavedot, rinnallevedot, erilaiset kyykyt ja kaikki punnerrusliikkeet ovat säkillä niin paljon raskaampia kuin tangolla, ettei sitä uskoisi ennen kuin on kokeillut. 100kg säkissä riittää ihan maastavetopainoksikin (vedän sillä tyylillä, että laitan kädet säkin alle säkin päistä, pidempi liikerata), kun taas 100kg levytankosetillä jää monet liikkeet liian kevyiksi voimatreeniä ajatellen. Lattiapunnerrus säkillä on niinikään mielettömän raskas, ojentajat saa sellaista kyytiä ettei tangolla tehdessä ole ikinä tuntunut samalta.
Seuraavaksi hankintalistalla on 50kg kuula.
Kirjautunut ulos
Uusin lisäys välinevalikoimaan: Takavuosina oli jonkinlainen villityskin sellainen jousi, jossa oli kahvat päissä. Power Twister taisi olla nimeltään. Niissähän oli vain ongelmana se, että jäykätkään mallit eivät tarjonneet tarpeeksi vastusta. Kävin tuossa viikonloppuna kotipuolessa pienessä urheiluliikkeessä ja muistin, että heillä oli joskus jo 10-15 vuotta takaperin ollut myynnissä sellaisia todella paksuja ja jäykkiä jousia, joissa oli puiset kahvat päissä. Niitä ei useimmat miehet saaneet väännettyä yhtään mihinkään. Kysyin sitten, että vieläkö sellaisia on olemassa. Myyjä kaivoi sitten varastosta yhden sellaisen (ei niitä ollutkaan kuin kaksi jäljellä), puhalsi siitä paksun pölykerroksen pois ja sanoi naureskellen, ettei niitä ole myyty enää ainakaan 10 vuoteen. Kokeilin sitten väännellä sitä eri suuntiin ja tajusin heti, että tämä on ihan pakko ostos. Jousessa on riittävästi vastusta todelliseen voimanhankintaan. Kysyin hintaa myyjältä ja hän sanoi taas naureskellen, että ei niitä kukaan muu ostaisi kuitenkaan, joten saat sen kympillä, onko se liikaa? Sanoin että kaupat tuli. Se oli todellinen löytö
Kysyy ennen kaikkea rannevoimia tuon vääntely.
Kirjautunut ulos
Vieläkö siellä on se toinen kaupan
Mulla sali koostuu hyppynarusta ja n 30 kg ylipainosta... Lisäksi on lattia jossa voi temmeltää ja venytellä eritoten hermoa.
Kirjautunut ulos
Sinne se jäi
Haluatko oikeasti kyseisen liikkeen yhteystiedot?
Kirjautunut ulos
Ai niin sullahan on jo kaikki tarvittava
Kirjautunut ulos
girevik,Feb 20 2006, 12:06 AM kirjoitti:
Ai niin sullahan on jo kaikki tarvittava
Mulla on vana kunnon bullworker vuosimallia 60 luvun lopulta, ihka ensimmäinen j a vihko on myös
gripperi 45kg ( liian kevyt ) ja toinen vanha, käsipainot 10 kg ja siihen 4x 2,5 kg painoa, kuminauha punainen ja kuula 24 kg, twisterin ehkä ostan vielä lisukkeeksi
Kirjautunut ulos
Itselläni löyttyy girya 24 kg, painoliivi 10 kg, leuanvetotanko, punnerruskahvat, voinoimapyörä, eri kokoisia kuntopalloja sekä levytankosarja noin 100 kg.
Kirjautunut ulos
Kyllä. Olen jo sitä mieltä, että mulla on liikaakin välineitä. Eihän kaikkea ehdi edes käyttää.
Kirjautunut ulos
Mulle käy usein niin että tulee pakkomielle jostain uudesta välineestä, vaikka olemassaolevillakin pystyy treenaamaan aivan hyvin. Välinesokeus iskee
Onneksi ei ole rahaa ostaa kaikkea ... Pitäis vaan keskittyä treenaamiseen välineiden sijaan.
Kirjautunut ulos
Näinhän se on. Tietty määrä välineitä on minun mielestäni oltava parhaisiin tuloksiin pääsemiseksi, mutta liika välineiden määrä estää keskittymästä kunnolla itse asiaan. Olisihan se hienoa jos pystyisi kehittyä kymmenessä asiassa eri välineillä yhtä aikaa, mutta ei se vain toimi niin.
Kirjautunut ulos
Kahta toimivaa kättä alkaa arvostamaan välineinä kummasti enemmän, kun on jonkin aikaa niin, ettei pystykään tekemään kaikkea mitä haluaa.
Kirjautunut ulos
Tuossa vielä hifi-laitteita. Kokeilin tehdä maastavetoa kuulilla, pujottamalla rautatangon kahvojen välistä
Toimii ihan hyvin. Toi rätti on kolinan minimoimiseksi.
Kirjautunut ulos
Multa löytyy
- Kolmet käsipainot, joista yhdet säädettävät.
- Hyppynaru
- Nilkkapainon tapaiset 1kg (ostin heräteostoksena joskus.. aika turhat)
- Leunvetotanko
- Käsipuristin
Kirjautunut ulos
- Girya 1 * 12kg
- leuanvetotanko
- voimapyörä
- halpis gripperi
Eli hiukan on köyhä sali toistaiseksi. Raskaampi Girya olis seuraavaksi hankinta listalla... kova miettiminen, että ostaisko 20kg vai 16/17kg:sen...
Kirjautunut ulos
Minulla käytössä
-kuulia 2*16kg ja 1*26kg
-Ironmindin hiekkasäkki
-voimapyörä
-jumppapallo
Lähiaikoina pitäisi hankkia 8kg:n kuula ja pari 26kg:n kuulalle. Sitten setti alkaisi olla varsin hyvin kasassa. Olen hieman miettinyt kannattaako minun hankkia lainkaan raskaampia kuulia (>30kg), hiekkasäkissä kun riittää kasvuvaraa.
Kirjautunut ulos