Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Tarviiko oikeesti mitään palautusjuomaa, jos kuulatreeni esim. 30-45 min?
Jos syö moni säännöllisesti ja monipuolisesti, eikö rakennusaineita kehossa ole riittävästi muutenkin?
Ymmärrän toki, että palautusjuoma on tutkitusti tarpeen esim. yli tunnin kovan kovan treenin jälkeen...
Kirjautunut ulos
Jos treenaat esimerkiksi kotona, jossa voit pitää valmiina vaikka banaania ja raejuustopurkin, niin en näe tarvetta palkkarille. Itse treenasin yli vuoden ilman palautusjuomia (treenasin kotona), ja en huomannut mitään eroa. Eli lähinnä kätevyyskysymys.. Ja just niinkuin sanoit, tärkeintä on muun ravinnon laatu.
Toisaalta voin sanoa, että kamppailulajeja treenatessa pidin aina mukana palkkarin. Keuhkojen ja lihaksien räjäyttämistreenin jälkeen piti kyllä tärisevin käsin ottaa sitä energiaa saman tien ja imeytyvästi.
Kirjautunut ulos
Mä lopetin palkkarien lipittämisen vuosia sitten. Palautuminen ei ole ainakaan tullut huonommaksi ja rahaa on säästynyt. Paras keino parantaa palautumiskykyä on treenata usein ja fiksusti.
Kirjautunut ulos
Itse olen käyttänyt vaihtelevasti joko valmispalkkaria tai pelkkää heraa. Tällä hetkellä heraa, enkä voi sanoa että huomaisin eroa siihen kun otin mukana myös hiilareita.
Kirjautunut ulos
Palautusjuomasta on todistetusti hyötyä. Se, kuinka suurta hyöytyä tutkimuksissa on saatu, vaihtelee. Kannattaa itse mietiä mitä arvostaa ja kuinka paljon. Onko se ehkä vain marginaalinen ero 30€/kk arvoinen? Vai voiko tosiaan koko homman koravata banaanilla ja rahkalla? Tärkeintähän on riittävä ravinnon saanti -- jos elimistössäsi on tarpeeksi tavaraa jo valmiiksi treenin jälkeen, ei palkkarista varmaan ole hyötyä.
Tuolla lisaravinteet.info sivuilla on pohdintaa palkkareista ja proteiineista, lue sieltä jos kiinnostaa. En viitsi koko tekstiä tänne copy pastettaa ![]()
Kirjautunut ulos