Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Onko kenellekään kokemuksia kyseisestä treeniohjelmasta ? Ymmärtääkseni se keskittyy ponnistusvoiman parantamiseen. Hyppimistä, plyometrisia suorituksia ja toistojen kasvattamista loppua kohden . Kesto 15 viikkoa. Mitenköhän hyvin tuo ohjelma soveltuu muuhun treeniin ?
Kirjautunut ulos
Muutaman treenin tein kokeilu mielessä (että saisin jonkunlaisen kuvan kys. ohjelmasta), mielestäni kyseisellä ohjelmalla ei juuri ponnistusvoimaa kasvateta. Siinä toistomäärät kasvavat niin suuriksi ettei mitenkään lisätä räjähtävää/nopeusvoimaa. Sillä onhan selvää, ettei esim. 50 kyykkyhyppyä voi tehdä putkeen räjähtävästi, jokaisen toistoon maksimaalisesti keskittyen?
Hyppääminen/ponnistaminen on kuitenkin suorituksena ajallisesti hyvin lyhyt, Joten onnistuneeseen suoritukseen tarvitaa etenkin voimaa ja toimivaa hermotusta. Ja jos tahtoo kasvattaa ponnistusvoimaansa niin tällöin kannattaa keskittyä parantamaan kyseisiä ominaisuuksia, mihin Air Alert-ohjelmat eivät todellakaan olen optimaalinen vaihtoehto.
Viimeksi muokattu mt7 (19.08.2007 12:00:14)
Kirjautunut ulos
Niin jos jotakin kiinnostaa tietää millainen tuo ohjelma on niin se varmaan löytyy googlettamalla ilmaiseksi (niiden kaikkien kaupallisten sivujen seasta).
Kirjautunut ulos
Löytyy varmaan netistä kun aikansa kaivaa, mutta en suosittelisi. Itse teen GS:aa, Olympianostoja ja plyojuttuja. Aikalailla donkkikorkeuksissa nykyään liikun,ranteen oon saanut nyt pari kertaa rautaan, mutta vielä 5 cm lisää pomppua donkki koripallolla vaatisi. En usko että tulee enää plyojen kautta, voimaa taas saatava lisää jalkoihin/pakaroihin.
Plyoja kannattaa alkaa maltillisesti tekemään,jotta jänteet ja nivelsiteet tottuu pikku hiljaa pomppimiseen. Air Alertilla ovat saaneet nuoretkin kaverit polvensa paskaksi, saati sitten vanhempi. Ja painonnostajilla se kovin vertikaali on, eli oppi kannattaa hakea sieltä eikä koripallosta.
Kirjautunut ulos