Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Voiko liikkuvuustreenin yhdistää venyttelyyn?
Olen tehnyt jo pitemmän aikaa vuoropäivin liikkuvuustreeniä ja venyttelyjä, liikkuvuus Super Jointsin ohjeilla, venyttelyä Relax Into Stretchin contrast breathing-tyylillä.
Voiko nämä tehdä samassa treenissä? Kumpaakin sessioon menee yleensä aikaa n.15 min.
PS. Aika vikkelään on liikkuvuus parantunut noilla tekniikoilla.
Kirjautunut ulos
Miksei?
Bob Cooleyn Meridian Streching systeemi on yksi esimerkki, siinä tehdään laajoja liikkeitä ja käytetään lihasvoimaa, eli tavallaan sotketaan juttuja keskenään.
Jump Stretchin liikkuvuus ja venyttelyohjelmassa raajat liikkuvat kolmiulotteisesti ja samalla venytetään pienessä jännityksessä. Itse asiassa toi Jump Stretch on ihan huippu juttu, varsinkin kun ottaa traktion mukaan touhuun. Ainakin mun lonkka on sitä mieltä ![]()
Mä luulen että jokainen joutuu noista eri kuvioista soveltamaan itselleen oman systeemin, ja että siinä voi olla sekaisin vaikka mitä eri elementtejä, riippuen omista jumeista ja tarpeista. Kaikki keinot on sallittuja, jos ne helpottaa liikkumista ja oloa
Tulokset ja oma kroppa kertoo mikä toimii ja mikä ei. Jos liikkuvuus paranee ja olo on hyvä, niin kaikki ok. Jos liikkuvuus pysyy samana tai huononee, tai jos kolotukset eivät helpotu, on ehkä syytä tehdä jotain muutoksia.
Mulla toimii nyt toi vastuskuminauhavenyttely ja traktio -systeemit, perusliikkuvuusjutut ja body flow/silat pyörimiset.
Kirjautunut ulos