Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Onko kukaan täällä kokeillut boulderointia? Tekis joskus mieli kokeilla, kun harrastajat on niin älyttömiä grippi- ja leuanvetohirmuja. Tietääkö kukaan paikkoja pk-seudulla, ja miten homma toimii?
Kirjautunut ulos
On tullut muutaman kerran mieli mennä kokeilemaan seinäkiipelyä ja se olis aika mielenkiintoista.
Kokeile jos tuolta löytyy vähän infoa boulderoinnista ja jäsenseuroista ---->
http://217.30.188.17/clients/climbingfi/
Kirjautunut ulos
Joo, boulderointi on huipputreeniä ja vieläpä hauskaa. Sporttimyllyssä on ainakin kiipeilyseinät, ja tietty mikä tahansa kallio käy treeniin.
Kirjautunut ulos
Paras paikka aloitella Helsingin seudulla on Myllypuron liikuntamylly. Pari euroa sisään ja ihan hyvä seinä käytettävissä köysineen. Itsellä pitää olla valjaat, tossut ja varmistusvälieet. Jos sieltä vuokraa varmistusvälineitä (halpaa), niin pitäisi olla joku kurssi käytynä. Siellä on tietysti patjat ja "boulderointia" voi harrastaa n. 3 metriin asti. Siellä on niiden levyjen sauma rajana, mitä ylemmäs ei saa mennä ilman köyttä.
Tapanilan erälle maksaa sen verran sisään, että sinne ei kannata mennä pelkästään boulderoimaan.
Netistä saa niitä reittitopoja osoitteesta www.mountainshop.fi. Kiipeilykengät ovat ainakin ulkona must ja toimivat kengät saa muutamalla kympillä. Älä edes mieti käytettynä. Porukka hifeilee aika paljon eri kengillä ja markkinointia riittää. Itsellä ei ole yksikään onnistumaton nousu ollut koskaan kengistä kiinni
.
Kirjautunut ulos
Pitää ehdottomasti joskus kokeilla. Ja mennä "peruskurssin" jälkeen ulkoilmaan kiipeilemään. Toivottavasti ei vain jää aikeeksi, jonka sitten muistaa parinkymmenen vuoden päästä..
Kirjautunut ulos
Omistaako kukaan tuollaisia tehdasvalmistettuja roikkumislautoja? http://www.camu.fi/constructor.php?subm … uct_id=525 Noin niinkuin kiipeilyn otetreeniä varten valmistettuja? Itse meinasin tuollaisen kotiin ostaa, olisi loistavaa grippitreeniä, ja kiinnitys melko helppo. Leukojen vetämiseen vähän haastetta ![]()
Kirjautunut ulos
Olen aina ollut kiinnostunut kiipeilystä ja tuo boulderointi on ainakin nättinä kesäpäivänä aivan loistavaa ajanvietettä, jossa saa samalla vedettyä itsensä aivan piippuun! Viime viikonloppuna mökkeillessäni etsin metsän siimeksestä kiviä ja kallioseinämiä, joilla oli mahtavaa testata itseään. Varusteina shortsit ja vesipullo. Voisihan sitä joskus ihan kiipeilykengätkin hommata sekä mankkapussin, mutta tällä hetkellä nousee ihan pienvarpaisillaan ja paljain käsin.
Tuossa saa muuten aika erilaisen potkun tekemiseen, kun killuu parin metrin korkeudessa ja alla epätasaista maata/kivikkoa. Adrenaliini alkaa pumppailla ihan eri tahtiin kuin normaalissa reenissä kun keskityt 100%sti putoamisen välttelyyn! Ja sitten se tunne kun pääsee kipuamaan sen järkäleen tai seinämän päälle, se on jotain ihan mahtavaa! Suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka hakevat jotain sopivasti äärimmäistä toimintaa.
Kirjautunut ulos
Moi.
Forumille ilmestyy uusi käyttäjä. Itse olen ollut kiipeilyn kanssa tekemisissä enemmän ja vähemmän 10 vuotta. Pääasiassa olen kalliokiipeillyt ja viimeiset 4 vuotta on painettu vuorilla. Nyt kun olen törmännyt www.gymjones.com osoitteessa parin oikeasti kovan kiipeilysankarin treenaamiseen, heräsi ajatukseni kahvakuulaan. Nyt kun olen moisen hankkinut (16kg) huomasin että tarvitsen toisen, kolmannen ja varmaan neljäskin on ostettava.
No joo. Sitten asiaan. Mulle kuula ja tämä saitti antaa uutta puhtia voimakestävyyden treenaamiseen joka on alppikiipeilyssä kaikki kaikessa. Kiipeilyyn hurahtamisen suhteen on kuitenkin varoitettava yhdestä asiasta - se vie helposti loppu elämän. Yht'äkkiä huomaa aamuisin heräävänsä elämässään jonkun syyn vetää henkeä keuhkoihinsa. Treenaamiselle tulee oikeasti päämääriä - vuoret, kalliot ja boulderit eivät anna mitään ilmaiseksi. Kiipeily vie rahat, sosiaalisen elämän, kaiken ajan ja elämä fokusoituu yhteen asiaan - kiipeilyyn.
Tämä nyt on varoituksen sana siitä mihin kaikkeen kiipeily EHKÄ voi johtaa. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan - olen kuitenkin varoittanut.
Loppuun mainittakoon että jos joku kokee itsessään paloa sukeltaa kaninkoloon; uskallusta viedä itsensä henkiselle ja psyykiselle rajalle... sekä tuntee vetoa vuorille, niin saa ottaa yhteyttä - tällä hetkellä köyden päässä on tyhjää...
Kari
EDIT: Vielä kun oppisi kirjoittakaankin.
Viimeksi muokattu Andy Mugen (23.02.2008 21:17:17)
Kirjautunut ulos
Andy Mugen kirjoitti:
Kiipeilyyn hurahtamisen suhteen on kuitenkin varoitettava yhdestä asiasta - se vie helposti loppu elämän. Yht'äkkiä huomaa aamuisin heräävänsä elämässään jonkun syyn vetää henkeä keuhkoihinsa. Treenaamiselle tulee oikeasti päämääriä - vuoret, kalliot ja boulderin eivät anna mitään ilmaiseksi. Kiipeily vie rahat, sosiaalisen elämän, kaiken ajan ja elämä fokusoituu yhteen asiaan - kiipeilyyn.
Sait ylipuhuttua! Täytyy ehdottomasti testata! ![]()
Kirjautunut ulos