Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Terve,
Harjoittelu.net - kaupasta ei ainakaan löytynyt tälläista "Powerbar"-leuanvetotankoa / vastaavaa:
http://www.ukfitnesssupplies.co.uk/mall … RBAR/70077
Onkohan kellään tietoa mistä tuollaisen/vastaavan saisi Suomenmaahan? Yo. kauppa toimittaa rojua vaan UK:hon...
Tiedä sitten häntä onko tuo parempi kuin perus-ovenkarmien väliin laitettava tanko, mutta tahtoo olla meikäläiselle turhan matalalla ne ja irvistää ovenkarmitkin jo aika ilikiästi.
Kirjautunut ulos
Mä oon ettiny noita samoista syistä Suomesta, mutta ei tahdo löytyä mistään.
Ilmoita jos löytyy jostain.
Kirjautunut ulos
Meillä on lähes identiset piirustukset tuosta mallista. Henk. koht. pidän kuitenkin renkaita fiksumpana vaihtoehtona, koska niillä voi tehdä samat mitä tangolla + paljon muuta, joten tango hankkiminen on jäänyt puolitiehen. Renkaiden asentaminen kattoon vaatiin tosin hieman vaivaa. Palkin ympärille ne on helppo kiinittää. Vahinko vaan että tätä treenitapaa ei oikein osata vielä arvostaa.... no mutta samahan se oli kuulien kanssa vielä pari vuotta sitten - vie oman aikansa-
Ihan hyvä kuitenkin että tuli puheeksi....pistetään seuraavan tarjouskyselyn myötä tankoasia vireille.
Kirjautunut ulos
Joo ajatuksena mullakin oli, että ripustaisi renkaita ja pari pikku köydenpätkää tuollaiseen leuanvetotankoon tarpeen mukaan (talvella varsinkin, kun terassi- ja pihatreenailut on kirjaimellisesti jäissä).
Koitahan Martti saaha se sun tanko äkkiä myyntiin, sillä aloittelin jo omaa tuotekehitykstä (=kopiointia) ja tarkoitus olisi lähiviikkoina päästä jo hitsauspuuhiin...![]()
Kirjautunut ulos
Etsiskelin verkosta Suomen puolesta löytyviä vastaavia tankohässäköitä, mutta ei löytynyt. Olisi varsin kätevä vehje, varsinkin jos tuo ulkonee jonkin verran siitä oviaukosta. Martti, asetuppa sorvin ääreen ja laita tuotetta myyntiin. Ostajia löytyy!
Näätä, oletko saanut oman jo hitsailtua kasaan? Kuvia?
Kirjautunut ulos
Andy kirjoitti:
Etsiskelin verkosta Suomen puolesta löytyviä vastaavia tankohässäköitä, mutta ei löytynyt. Olisi varsin kätevä vehje, varsinkin jos tuo ulkonee jonkin verran siitä oviaukosta. Martti, asetuppa sorvin ääreen ja laita tuotetta myyntiin. Ostajia löytyy!
Näätä, oletko saanut oman jo hitsailtua kasaan? Kuvia?
Heh, vaiheessa on...Kesällä kun on voinut vetää leuat renkaista pihalla ja puiston tangoissa, niin tämä tankohomma unehtunut. Tangon dissaini on ollut pitkään valamis, lähes puhdas kopio tuosta powerbaarista (tukiripojen lukitussysteemi vaan hieman yksinkertaisempi).
Jospa sen saisi ilmojen kylmetessä tehtyä. Tai sitten laitan renkaat talveksi makuuhuoneen kattoon.
Aiheeseen liittyen, vinkkinä jos joku ei ole vielä hoksannut niin kuugelit saa helposti lisäpainoksi leuanvetoon ripustamalla ne judo/bjj/vastaavalla vyöllä kaulasta roikkumaan.
Kirjautunut ulos
Nuo renkaat olis minullakin hankintalistalla, mut ongelma on just siinä, että pitää laittaa koukut kattoon, joka on täällä hetkellä betonia, ja seuraavista kämpistä ei tiedä miten vuokranantaja suhtautuu... Renkaat toki olis kätevät käyttää vaikka missä, mut se kotitanko olis ihan ehdoton. Olen jo henkisesti valmistautumassa siihen, että pitää ottaa tuohon oviaukkoon semmonen marketin halppistanko. Saahan siinäkin jotenkuten vedeltyä. Mut tuommonen helposti liikuteltava olis loistava. Ilmoittelehan jos saat käyttökelpoisen rakenneltua.
Kirjautunut ulos
Kohta pari kuukautta mennyt edellisestä kyselystä. Kiinnostaisi tietää missä mennään portable chin up barin suhteen? Yritin tilata amazon.co.uk:sta mutta kun tuotetta ei lähetetä UK:n ulkopuolelle. Onko kenelläkään tietoa mistä kyseisen/saman tapaisen voisi tilata?
Kirjautunut ulos
Minulla on Power bar edustus, mutta siitä ei ole paljon apua koska tanko ei sovi suomalaisin oviin. Valmistaja harkitsee parhaillaan muutosta, joka mahdollistasi käytön myös meillä. Muutokset ovat hitaita joten tuote tulee myyntiin aikaisintain 3-4kk kuluttua. Ilmoittelen tästä uutisissa.
Jaloilla seisova rakenelma on myös tilattu. Tilausajat ovat kuitenkin niin pitkiä ja toimitusajat epäluotettavia etten viitsi pajon hehkuttaa etukäteen. Sen voin melko varmasti luvata, että kevään aikana on ainakin yksi malli myynnissä.
Kirjautunut ulos
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Voisitko vielä valaista epätietoista että miten ovistandardit eroavat, etenkin kyseisen kapistuksen kohdalla?
Kirjautunut ulos
sorry viive....Englannissa yleisesti kapeammat ovet. Powerbar ei pysy tukevasti meikäläisissä ovissa...siinä roikkumine on oikeastaan aika vaaralista. Totesin sen kun toisella vedolla väline irtosi karmeista ja putosin polvilleni maahan.
Kirjautunut ulos
Hei Matti,
Mitään uutta asian tiimoilta? En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa valmistaa hyvää leuanveto tankoa kotiin... Powerbar näyttää kätevältä ja kohtalaisen hyvältä. Onko powerbar saanut jo versiota joka sopii suomen karmeihin ja olet sinä valmis ottamaan tilausta jos olet itse kyseisiä tehnyt?
Jenkeissä olisi tälläinen vehje joka vaikuttaisi hyvältä ja toisi myös toisen ulottuvuuden mutta näitäkään ei saa suomeen tilattua:
http://www.perfectpullup.com/
Kirjautunut ulos
Powerbar on tosiaan paras malli mutta en itsekkään käsitä miten nämä valmistusasiat ja tavaran myyminen voi olla välillä niin vaikeaa. Olen ilmoittanut haluni ostaa ja asiasta on sovittu, mutta homma etenee käsittämättömän hitaasti. Lisäksi tuotteen valmistukseen on liittynyt teknisiä ongelmia joita on pitänyt korjata ja testata. Jotkut valmistajat vaan hoitavat hommia uskomattoman välinpitämättömästi. En osaa nyt arvioida koska tuotetta saadaan mutta homma on jatkuvasti tapetilla ja ilmoittelen heti kun saan luotettavaa infoa.
Perfectpullup kuulostaa ja näyttää hyvältä mutta mallissa on juuri se perusvika että tanko tulee ovien väliin ja on siten liian alhaalla....eli ei oikeastaan mitään eroa tavalliseen ovirekkiin.
Jos viitsit kiinnittää kiskot kattoon niin renkaat on aivan ylivoimainen vaihtoehto. Niillä voi tehdä leuanvedot, soudut, dipit, etunojat, vatsaliikkeet, ojentajapunerrukset......ja muuttaa vetokulmia. Poraaminen on tietty aina vähän vaivalloista, mutta huomaat jo ensimmäisen treenin jälkeen että vaiva kannatti" isosti" :-).
http://www.harjoittelu.net/voimistelurenkaat/c/36
Kirjautunut ulos
Taitaa olla aika yleistä, että tuotteita markkinoidaan aivan kuin ne olisivat vain lähettämistä vaille, vaikka tiedossa olisikin vielä ongelmakohtia. "Parhaat" jopa myyvät sitten näitä "keskeneräisiä" tietäen että tavarasta tulee reklamaatioita, koska "ei oon" myyminen on huono juttu sekin. Aika lyhytnäköistä.
Tätä kirjoittaessa tuli mieleen nämä massiiviset autojen huoltokutsut joita aika usein näkee. Varmasti silloin tällöin on ollut haisu tulevista ongelmista, mutta toimitusten viivästyminen olisi tullut kalliimmaksi.
Kirjautunut ulos
Mars. Erittäin mielenkiintoinen pointti noin yleisestikin!
Martti, voiko noi renkaat kiinnittää helposti ja luotettavasti kerrostalossa betoni kattoon?
Kirjautunut ulos
Löysinkin jo vastauksen toisesta topiikista:)
Kirjautunut ulos
aksop kirjoitti:
Mars. Erittäin mielenkiintoinen pointti noin yleisestikin!
Martti, voiko noi renkaat kiinnittää helposti ja luotettavasti kerrostalossa betoni kattoon?
olisin myös kiinnostunut tästä asiasta? onko turvallista?
Kirjautunut ulos
Mulla on noi ko. renkaat kerrostalon katossa (sisäpuolella siis, heh) ja hyvin pelittävät. Pitää vaan huomioida, ettei ole sähköjohtoja alla kun poraa reikää kattoon. Ankkuriruuvit rautakaupasta ja sitä rataa. Tarpeeksi kun niissä on pitoa (siis tonneja yleensä) niin ei pitäisi olla ongelmia.
Ja ... voin oikeasti suositella renkaita lämpimästi mihin tahansa treeniin! Oma ongelmani on vain se, että tytär 4 vee on kovempi kuin minä itse...
Viimeksi muokattu Kukka (26.08.2008 00:59:08)
Kirjautunut ulos
Juu, kuten Kukka totesikin.....ja ne voi ihan turvallisesti kiinnittää oikeastaan millaiseen kattoon tahansa....myös rekkiin tai vaikka terrassin palkkiin. Kattoraudat on sikäli kätevät että niiden avulla on helppo säädellä sivuttaista vetokulmaa ja rasitusta. Betonikattoon riittää 2 x 12mm / 80 mm syvä pultti metalliankkurilla ( per kisko ) ja ilman kiskoa 2 x 16 mm pultit ovat varmasti riitävän vahvaa tekoa rengastreeniin.
Kirjautunut ulos
Toivottavasti tosiaan tuollaisia Powerbareja saadaan myös Suomen mitoituksilla.
Meillä kun tuo vaimo ei ole oikein innostunut tuollaisista kattoon/seiniin tulevista systeemeistä mistä jää pysyvä jälki ja itsekkin olen etsiskellyt muunlaista ratkaisua. Tuollainen Powerbar ratkaisisi tuon ongelman.
Viimeksi muokattu makez (02.10.2008 14:44:14)
Kirjautunut ulos