Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Olipahan hyvä artikkeli:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1546556
Joku konttorihommia tekevä kyseli vinkkeä aikaisemmin, tuolla löytyy hyviä. Heilautukset tms. sopii tuohon pakettiin hyvin mukaan.
Kirjautunut ulos
Jep, minähän se taisin kysellä. Ja artikkeli oli kyllä ihan hyvä. Ehkä aiheellista kertoa myös miten nyt menee:
Itse en käy salilla vaan oman treenini kulmakivet ovat hiekkasäkki, girya, leuanvetotanko ja kehon paino.
Treenaan tällä hetkellä voimahakuisesti (suunnilleen 5 x 5) noin viisi kertaa viikossa. Vaihtelen liikkeitä treenistä toiseen, mutta pääpaino on liikkeillä, jotka kuormittavat kroppaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Esim säkillä etukyykky, rinnalleveto & työntö jne. En tee sarjoja failureen vaan jätän toiston tai kaksi varastoon, jotta voin pitää treenifrekvenssin suhteellisen tiheänä.
Tälläisellä tyylillä olen treenannut nyt noin 3 kk ja tulokset alkavat näkyä ja tuntua jo nyt. Niska- ja hartiaseudun kivut ovat historiaa, joskus kovan treenin jälkeisenä päivänä on hieman jäykkyyttä, muta se kuuluu asiaan. Ryhti on parantunut, keskikroppa vahvistunut. Voimatasot ovat nousseet joka liikkeessä aika lailla. Lähtötaso tosin oli aika surkea, joten millään tuloksilla ei pääse kehuskelemaan. Itselle tärkein oli kuitenkin ensimmäinen oikea yhden jalan kyykky muutama päivä sitten. Aloittaessa en juuri saanut edes jarrutettua alasmenovaiheessa... :-)
Tästä jatketaan kovaa eteenpäin, täältäkin foorumilta olen lukenut paljon hyviä vinkkejä, kiitos niistä!
Kirjautunut ulos
Esox kirjoitti:
Niska- ja hartiaseudun kivut ovat historiaa, joskus kovan treenin jälkeisenä päivänä on hieman jäykkyyttä, muta se kuuluu asiaan. Ryhti on parantunut, keskikroppa vahvistunut. Voimatasot ovat nousseet joka liikkeessä aika lailla. Lähtötaso tosin oli aika surkea, joten millään tuloksilla ei pääse kehuskelemaan.
Hyvä kuulla! Noiden kipujen häipyminen on kova juttu jo itsessään.
Kirjautunut ulos
Osa 2:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1561783
Aina paranee. Mitä tehdä selän huoltamiseksi sinä aikana, jona ei ole treenaamassa.
Kirjautunut ulos