Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Onko jollain kokemuksia/tietoa tästä öljystä:
http://www.proteinpower.com/drmike/?p=262
Ainakin joku voisi kertoa mitä toi krill on suomeksi ![]()
Kirjautunut ulos
En mä tiedä onko tolle mitään suomennosta. Jonkinlainen äyriäinenhän tuo krill on. Toiset hehkuttaa paljonkin esim nivelille, kolesteroliarvoille,verenpaineelle jne. Samantyyppinen kuin kalaöljyt vaan paljon kalliimpi.....en oo kokeillut, enkä luultavammin tuu kokeilemaan, mun tarpeisiini riittää peruskalaöljyt.
Kirjautunut ulos
Tämä mömmö on suuressa huudossa varsinkin tuolla rapakon takana ja munkin edellisessä duunipaikassa myytiin tätä ihan hyvällä palautteella, varsinkin jotkut pahoista nivelreumakivuista kärsivät sanoivat pelittävän paremmin kuin kalaöljyt.Hemmetin kallistahan tuo on, ainoa valmiste Suomen markkinoilla toistaiseksi on ollut Twinlabin versio n. 40 eur 60 kaps.Nyt näköjään Reflexin versiota saa myös 90 kapselin purkissa, hinta vain suhteessa yhtä korkea.En usko perusterveen kuugelinkääntäjän tarvitsevan tätä peruskalaöljyä enempää mutta riippuu tietty mihin haluaa panostaa..Se on varmaa että rakenteensa vuoksi säilyy huomattavasti paremmin härskiintymättä kuin kalaöljyt, niissä kun on monesti säälittävän surkeat säilöntäaineet siihen nähden miten epävakaita omegarasvahapot ovatten...
Kirjautunut ulos
Mikä on mielestäsi laadukkain kalaöljyvalmiste tällä hetkellä Suomessa? Tai vaikka kolme laadukkainta? Noita on niin paljon eri valmistajilta ettei oikein ota selvää mihin kannattaa sijoittaa.
Kirjautunut ulos
Mä iten rankkaan ne epa/dha suhteen ja noiden säilöntämömmöjen ja valmistusmenetelmän perusteella(halvalla EI VOI tuottaa laadukasta omegavalmistetta juuri hapettumisherkkyyden vuoksi)
Minamin Mor-Epa, Equazenin Eye-q ja Life Extensionin Super Omega on musta laadukkaita vaikkeivatten tosiaan halvimpia.Toi Eye-q sisältää hieman gla:ta myös mikä on hieman kaksiteräinen miekka mutta
määrä melko pieni suhteessa epa:an joten vaste kropassa luultavasti suotuisa.
Kirjautunut ulos
Laadusta en tiedä mutta itse olen käyttänyt öljynä lysin sitruunamaustettua ja kapseleina milon omega-3:sta.
Kirjautunut ulos
Muistan jonkun perustelleen joskus T-nationin foorumilla krilliöljynsä käyttöä sillä että maailman suurimmat nisäkkäät valaat popsii niitä kuorma-autolasteittain ja ovat eläinmaailman mittareilla aika älykkäitä tonnikeijuja .Tosin saattaa olla että kyseinen mielipide heijasti kirjoittajan omaa fyysistä samaistumista kyseiseen eläinlajiin ...:-)
Kirjautunut ulos
Kun ravasin noita omegakoulutuksia yhteinen linja oli aina että nestemäinen öljy etenkin isoissa useamman desin lekoissa hapettuu hyvin nopsaan eli kapselit suositeltavampia, tosin annoshinta tsiljoonakertainen mutta näissähän ei suurempi ole automaattisesti parempi vaikka tälläinen usko jostain syystä lujassa istuukin.
Kirjautunut ulos
Muistaakseni väitetty ylivertaisuus perustuu sen sisältämiin antioksidatteihin (astaxanthin ja canthaxanthin).
Kirjautunut ulos
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta...
Onko siis perinteinen Mölleri ihan paskaa, vai saako siitä herkuttelusta jotakin hyötyä? Siis miten suhtautuu näiuhin hifivalmisteisiin?
Kirjautunut ulos
Resu kirjoitti:
Onko siis perinteinen Mölleri ihan paskaa, vai saako siitä herkuttelusta jotakin hyötyä? Siis miten suhtautuu näiuhin hifivalmisteisiin?
Koko homman idea on saada EPA ja DHA rasvahappoja koneistoon. IMO sama tulevatko lohesta vai äärikonsentroiduista kapseleista.
Kirjautunut ulos
Mä luulen kanssa että pitkä prosessi rasvojen käsittelyssä vie niistä jotain oleellista mennessään mutta toisaalta itsehän immeiset on meret lianneet ja siksi valmistajat turvautuvat kalliisiin puhdistusmenetelmiin(siis ainakin osa :-) ) Se mikä on esim. oikea dha/epa suhde, oikea muoto etyyliesteröity vai triglyseridi jne. tuntuvat olevan ikuisia taistelun aiheita.Jos hyvää lohta saat ni huiviin vaan.
Kirjautunut ulos
Teemu Jantunen kirjoitti:
Jos hyvää lohta saat ni huiviin vaan.
Paras ohje aikoihin! ![]()
Kirjautunut ulos
Resu kirjoitti:
Ainakin tuossa Möllerin omega 3 valmisteessa (neste tai kapseli) näyttäs olevan tuota dha:ta suhteessa enemmän verrattuna epa:an. Tuolla lisäravinteet.info sivustolla sanottiin, että miesten tulisi saada enemmän juuri tuota dha:ta.
Möller
http://www.ravintoaineopas.fi/index?Show=Supplement/336
Onkos kellään kokemuksia hyljeöljystä? Näyttäisi kanssa olevan varsin vahva valmiste.
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4835/SEAL+Hylje%F6ljy/
Kirjautunut ulos
Rasvahappojen vaikutukset on hyvin suuri tutkimuksen kohde tällä hetkellä mm. siksi että niiden vaikutus aivojen toimintaan on niin merkittävä, masennushan on esim. maailmanlaajuinen epidemia tai niin se ainakin medioissa esitetään.Tuo epa ja dha suhde useimpien tutkimusten mukaan pitäisi mennä niinpäin että epaa on dha:ta enemmän koska 1: dha saattaa suurina määrinä estää/vaikeuttaa epan toimintaa solukalvoilla 2: epan toiminta on oleellisempaa eri hermoston ja verenkiertojärjestelmän toiminnan suhteen kuin dhan 3: epa muuntuu (tosin hyvin vaihtelevalla tehokkuudella)dhaksi mutta toisinpäin muunnos on erittäin hidas/epävarma.Rakenteellisesti dha on kaikkein monityydyttymättömin rasvahappo mitä luonnosta löytyy eli se on erittäin helposti hapettuva=käyttökelvoton rasva.Tätä ajatellen hyvin dha-rikkaat seokset eivät liene kovin korkealla biologisella hyödyntämisasteella "varustettuja". Eräs tutkija kiteyttää homman aika hyvin sanomalla Epa is for function, dha for structure.
Kirjautunut ulos
Toinen sanoo toista ja toinen toista. Mene ja tiedä..
Itse ostin tuota nestemäistä Mölleriä ja siinä on päiväannoksessa 1700 mg omega 3:a josta epa:a 600 mg ja dha:ta 800 mg. Tuskin tuolla nyt ojaan mennään...ainakaan kovin syvälle ![]()
Viimeksi muokattu Tumppu (04.04.2008 10:01:50)
Kirjautunut ulos