Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Kertokaas mita osaatte kookosmaidolla kokata? Eli mita tahansa resepteja, mihin kookosmaito sopii.
Ja kuten aina ruuasta puhuttaessa, maku on tietysti tarkein ![]()
Kirjautunut ulos
Itse olen sen verran mielikuvitukseton että olen lyönyt vaan proteiinipirtelön sekaan:
- 40 g kaseiinia
- 15 g pellavasiemenrouhetta
- 15 g sokeroimatonta kaakaojauhetta
- nestettä n. 1/2 litraa, puolet vettä ja puolet kookosmaitoa
Kirjautunut ulos
Kaa, onpa erikoinen.
Maistuuko oikeasti hyvalta? En ole koskaan maistanut pellavasiemenrouhetta. Sa aina puffaat sen puolesta, joten mitka on sen terveyselementit? Voiko sita sotkea mihin tahansa ruokaan, ja saako sita joka marketista vai vain isoimmista? Osaatko sanoa noin lonkalta ton drinkin ravintoarvoja?
En osaa kuvitella ton sheikin makua, pitaa kokeilla kunhan paasen kotimaahan takas.
Kirjautunut ulos
Wunder kirjoitti:
Kaa, onpa erikoinen.
Maistuuko oikeasti hyvalta? En ole koskaan maistanut pellavasiemenrouhetta. Sa aina puffaat sen puolesta, joten mitka on sen terveyselementit? Voiko sita sotkea mihin tahansa ruokaan, ja saako sita joka marketista vai vain isoimmista? Osaatko sanoa noin lonkalta ton drinkin ravintoarvoja?
En osaa kuvitella ton sheikin makua, pitaa kokeilla kunhan paasen kotimaahan takas.
Ihan jees. Nesteen määrää voi tiputtaa jos haluaa puuroa/vanukasta.
Miltei joka ruokakaupasta saa, siellä jauhojen ja soijarouheitten luona.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=165&lang=fi
Hyvä määrä:
- Kuitua
- kalsiumia
- magnesiumia
- Omega 3 (tosin kasviperäistä)
- Proteiinia (tosin kasviperäistä)
Ja ei juurikaan hiilihydraatteja. Lähinnä olen tuon kuidun takia sitä ottanut.
Kirjautunut ulos
Kanan kanssa rokkaa.
Esim.
-Paista maustamattomia kanasuikaleita tai kanafileitä.
-mausta suolalla ja pippurilla
-viskaa kookosmaito tai kookoskerma sekaan
-lisää currytahnaa maun mukaan.
Kirjautunut ulos
Pistä keittäen spelttijauhoja tai jauhamatonta spelttiä riisin sijaan. Koska spelttiä ei ole käsitelty mitenkään niin siinä on ne kuuluisat "alkuperäiset ravintoaineet" tallella.
Keittäminen kestää aika kauan joten tee kerralla enemmän niin voit lämmittää "puuroa" mikrossa myöhemmin.
Emäntä on tehnyt speltistä myös sämpylöitä ja täytyy sanoa että on kuitua niin että riittää. On myös makua ja sämpylöistä tulee niin tuhteja että oksat pois. Huomaa jo painosta vehnäpullan ja kunnon sämpylän eron.
Tähän hätään vaikka spelttiä, pannulla ruskistaa kanaa ja päälle pikku loraus kookoskermaa ja hauduttaa kypsäksi siinä (huom. älä anna enää kiehua vaan siis hauduta). Kookoskermaa ei kuitenkaan kannata lorauttaa keitoksi asti.
Sekaan pikkasen suolaa (pan-suola, if you like), pilkkoo tuoretta chiliä maun mukaan. Kanan kanssa voi samalla ruskistaa joukossa esim paprikaa. Sekaan voi kookosmaidon lisäksi laittaa myös pikku tilkan kanalientä. Itse tehty tai sitten joku fondi käy hyvin. Silloin ei tietenkään suolaa tarvitse enää lisätä. Yksi laakerinlehti joukossa antaa vielä kivasti makua.
Sitten vaan soosi ja speltit sekaisin ja hyvää on.
Kirjautunut ulos
juzzaz kirjoitti:
Kanan kanssa rokkaa.
Esim.
-Paista maustamattomia kanasuikaleita tai kanafileitä.
-mausta suolalla ja pippurilla
-viskaa kookosmaito tai kookoskerma sekaan
-lisää currytahnaa maun mukaan.
Tuohon vielä joko pakastewokkivihanneksia tai muita vegejä sekä cashew-pähkinöitä, niin rok rok.
Kirjautunut ulos
Kas, me ollaan tehty just noin, mut currytahnan sijasta currymaustetta, ja kanasuikaleet on hunajamarinoidut. Ja cashewllä ja tuoreilla vihanneksilla. Hyvää kamaa!
Kirjautunut ulos