Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Olen siis miettinyt vetokumit hommata, mut miten se kannattaisi käytännössä ottaa käyttöön ohjelmaan.. ja mikä se suurin hyöty niistä on? rajähtävyys? testailin kaverin vetokumeja penkki/kyykky liikkeissä ja ainakin se toisi vaihtelua treeneihin.. miten se sit toimisi kuulan kanssa ja missä liikkeissä? olisiko järkeä esim. tempausta kuulalla tehdä kumeilla? kyykkyjä ja punnerruksia ainakin ilmeisesti, ymmärtääkseni lyhyitä sarjoja ja paljon.. omistan 2x16 ja 2x24 kuulat, mitä treeniä niillä voisi kehittää remmien kaa.. jep.. mut valaiskaa joku minua tässä remmeillä treenaamisessa..
Kirjautunut ulos
Tempaukseen en osaa kuvitella tuota mutta heilautukseen kyllä. Joskus törmäsin dragondoorissa tai vastaavassa paikassa artikkeliin, jossa oli esimerkkejä. Eikös idea ole hankkia lisähaastetta liikkeisiin lisäämättä painoa?
Mulla on pari tuollaista vanhanmallista (ei lenkki) mutta en ole mitenkään säännöllisesti ottanut niitä mukaan treeniin, ehkä juuri esimerkkien tai ideoiden puutteen takia. Pitääkin testata tuota heilautusta. Nopeita vartalonkiertoliikkeitä olen kokeillut Ross Enamaitin esimerkkien mukaan, ne ovat hauskoja.
Kirjautunut ulos
Kokeilin hetki sitten heilautuksia 16kg:lla, siten että sellainen kevyt vetokumi meni jalojen alta ja kahvan välistä. Oli aika vauhdikasta, kuulaa sai tosissaan yrittää liikkeelle, ja se tuli todella nopeasti takaisin
Äkkiseltään voisi kuvitella että ainakin räjähtävyyden treenaamisen tuo on hyvä systeemi. Seuraavalla kerralla kokeilen 24kg:lla.
Tuolla se Jason C. Brownin artikkelikin:
http://www.dragondoor.com/articler/mode3/311/
Kirjautunut ulos
Tuolla lisää ideoita vastukumien ja ketjujen käytöstä:
http://www.dragondoor.com/articler/mode3/19/
Kirjautunut ulos
Täälläkin mielenkiintoisia harjoitteita vetokumeilla:
http://www.youtube.com/watch?v=HA5HzQQfOD8&eurl=
tai www.BodyWeightCulture.com
Viimeksi muokattu crock (29.01.2007 22:49:50)
Kirjautunut ulos
Tein tänään pitkästä aikaa noilla erilaisia halonhakkausliikkeitä ja kiertoja, sekä pull-overeita seisaallaan. Sidoin vetokumit n. pään korkeudelle ja lähdin siitä tekemään. Hyvää keskivartalotreeniä.
Kirjautunut ulos
Aika metkan viritelmän saa myös vetämällä kuulan kahvan kiinni vetokumiin ja nostelemalla siitä. Paino "elää" aika metkasti.
Viime kesän Westside Barbell leirillä Sakari Selkäinaho hirtti minikumeilla kaksi 8 kiloista kuulaa tangon päihin ja sillä tehtiin penkkipunnerrusta. Oli tangon käyttäytyminen aivan erilaista normiversioon verrattuna.
Kirjautunut ulos
Tuossa hyvä venyttelyohjelma:
http://www.flexbandsforsports.com/flexi … utine.html
Kirjautunut ulos
Mainospuheen seassa muutama kuulan ja nauhan yhdistelmäliike:
http://www.kettlebellathletics.com/Kett … ideos.html
Kirjautunut ulos
Hieman off-topic, mutta kysymys noista vetokumeista, eli olen menossa englantiin tuossa kesällä kolmeksi viikoksi ja siellä sitten pitäisi pystyä treenaamaan melkein normaalisti. Kahvakuulaa en edes unelmoi ottavani mukaan, sillä matkalaukkuu ei sitten kauhean paljon muuta laiteta jos mötikän ottaa messiin. Sitten luin noista vetokumeista ja ajattelin että nämäpä ovat varmaan hyvät sinne mukaan otettaviksi. Siis miten hyvät nuo vetokumit ovat ihan omalla painolla treenattaessa? Sitten vielä jos joku sivistyneempi voisi antaa likkiä, miten noilla sitten ihan käytännössä treenataan.
Kiitän ja kumarran näin etukäteen.
Kirjautunut ulos
Votokumit toimivat loistavasti reissussa. Kannatta kuitenkin hankkia tarpeeksi vahvat, jotta vastus on riittävä. Violetti ja Sininen sopivat hyvin punnerruksiin, vetoihin ja kyykkyihin.... tietty Sininenkin, mutta vaatii julmetut voimat. Kaupan puolelta löydät aiheeseen liittyviä artikkeleita - tai menemällä tietopankki osioon -
Vetokumien käyttö kuulien kanssa on OK, mutta vaatii heman asettelua ja voi tutua hankalalta. Mielestäni niiden käyttö on nopeampaa ja mutkattomampaa BW- harjoituksissa ( Body Weight ).
Toisaalta myös renkaat toimivat - jos on mahdollisus käydä esim. puistossa treenaamassa-. Ne on helppo kiinnittää katosten palkeihin + leikkikentän härveleihin.
Kirjautunut ulos
Löysin tuolta Crossfitin sivuilta mainion näköisen vetokumivirityksen liikkeiden avustamiseen
http://crossfitednavalley.com/?p=25#comments
Itse oon käsilläseisontapunnerruksia tehnyt vain negatiivisesti eli jarrutellut sitä alasmenoa. Toi vetokumien virittely tollai "valjaiksi" vois toimia myös yhden käden punnerruksia treenatessa.
Nyt lähinnä mietityttää et mikä toi oikea vastus tällaisiin avustaviin liikkeisiin noissa kumeissa olis?
Ilmeisesti toi sininen minkä Martti tossa mainitsee?
Oma painoni on 80kg ja kyllä sitä aika paljon tarvis saada kevennettyä että oppis noita liikkeitä saaden useampia toistoja tehtyä kerralla.
Eiku ilmeisesti vihreä, ainakin niin tuolla kaupan puolella oli mainittu tosta leuanvetojen avustamisesta?
Viimeksi muokattu peesu (27.04.2008 15:02:30)
Kirjautunut ulos
Melkoonen hirttoviritelmä :-) ...vaikka vastuskumit ovatkin käteviä ja loistavia välineitä ei niitä kannata ihan kaikkeen käyttää.
Tuo viritelmä on ongelmallinen käytännössä ( sarjojen tekeminen ja asettelu ). Huomattavasti parempi vaihtoehto on tehdä lyhyitä toistoja käsinseisonnassa. Toinen tapa on muodostaa kehosta L ( pylly kohti kattoa, kädet maahan ja jalat penkille ) ja tehdä näin kevennettyä versiota.
Kirjautunut ulos
Ensimmäinen viesti foorumille, niin esitellään hiukan itseä.
Eli 31-vuotias 2 pienen pojan isä Etelä-Pohjanmaalta. Nyt on tarkoitus siirtää treenien painopistettä salilta kotiin, tällä hetkellä ei huvita käydä monena iltana viettämässä aikaa salilla. Olisi tarkoitus 1, ehkä joskus 2 viikottaisen salikerran ohella jumpata kotona iltaisin lasten mentyä nukkumaan.
Välineinä olisi tarkoitus käyttää kahvakuulaa (kotoa löytyy jo 12kg, jolla opettelu lähtenyt jo liikkeelle), vastuskumeja, omaa kehoa ja mahdollisesti tulevaisuudessa myös hiekkasäkkiä (kaapista löytyy jo juuttisäkki odottamassa hiekkaa sisälleen).
Nyt itse asiaan, minkälaisia liikkeitä voi tuolla vastuskumilla treenata kotona ilman muita välineitä?
Löytyykö tiedon valtatieltä sivustoa jossa noita liikkeitä olisi esitelty?
Muutamia liikkeitä olen itsekkin löytänyt (esim. etunojapunnerrus vastuskumin mennessä selän takaa), mutta monessa paikassa on noita kumeja käytetty muiden välineiden ohessa, kuten normaalissa penkkipunnerruksessa, leuanvedossa, levytangon kanssa yms.
Kirjautunut ulos