Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Viime aikoina on oikean käden kyynerpäätä ja rannetta alkanut jomottaa treeneissä (erilaisista painitilanteista rasittuu ilmeisesti). Jo pelkistä leuanvedoista alkoi särkemään sen verran etten viittinyt tehdä niitä loppuun.
Nyt thaikkutreenien jälkeen kyynerpäätä jomottaa sen verran et piti ottaa särkylääke. Treenien jälkeen jomotus on kyllä lähtenyt pois kun on vähän aikaa huilinut.
Mutta luuletteko että hommasta voi kehittyä jotain pitempiaikaista jos en huilaa vai annanko mennä vaan ja syön tunnollisesti ne kalaöljyt...?
Kirjautunut ulos
Lepää nyt, niin ei tule myöhemmin pitempiaikaista pakkolepoa.
Kirjautunut ulos
Kevyttä ojentajaa vetokumilla:
http://asp.elitefts.com/qa/default.asp? … mp;tid=101
Kirjautunut ulos
Näin noista vaivoista on vaikea mennä sanomaan.....mutta ottaisin tulehduskipulääkettä kuurin, antaisin jäätä 3 - 5 kert. päivä + lepäisin pahimman kivun yli. Sitten kaikki oireita aiheuttava pois treenistä ja jäätä aina treeni jälkeen. Myös ultraäänestä olen ainakin itse saanut paljon apua samantapaisiin rasitusperäisiin hartia- ja kyynärpäävaivoihin.....toivotaan nyt ettei mene pahemaksi. Viestin päivämäärästä päätelle vaiva on jo niin vanha että se on varmaan kunnossa...mut vastaisuude varalle .-)
Kirjautunut ulos
Nuo kyynärvarren vaivat vaikuttaisi tulevan ranteen virheasennosta, joka kiristää sormien pitkiä ojentajia tai koukistajia. Seurauksena on tennis- tai golfkyynärpää oireet kyynärpään seudussa. Toisessa topicissa oli jalan mobilisointiohje vetokumilla, sitä voisi soveltaa ranteen ja kyynärpään mobilisointiin pyöräyttämällä kumi tuplana ranteen ympäri. Emäntä neuvoi mulle ranteen korjausotteen.
Esim. Wunderin vaiva: seiso pöydän edessä ja aseta oikea kämmen pöydälle, paina kämmentä pöytää vasten ja liu´uta vasemman käden peukalohangalla kyynärvarren alaosaa oikealle sitten tee painon siirto oikea kyynärpää ojennettuna siten että olkapää siirtyy pöydällä olevan kämmenen etupuolelle.
Kiristys kyynärvarren alueella pitäisi hellittää ja sitten kylmä pakkaus kipukohtaan 10-15 min tulehduksen hoitamiseksi.
Seuraavan päivän kun malttaa huilia, niin ei tule pidempää treenitaukoa.
Kirjautunut ulos
Itse kärsin olkapäävaivoista aika pitkään, kunnes löysin trigger point-hierontakirjan. Kirjan ohjeita ja kuvia apuna käyttäen sain olkapääni parannettua. Syy löytyi toisen puolen kiristävistä kaulalihaksista.
Kivut tulevat vielä välillä takaisin mutta hieromalla tiettyjä pisteitä saan ne myös nopeasti katoamaan.
Tässä tietoa aiheesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Trigger_point
edit: Olipas vanha aihe. Tuohon trigger point- hierontaan kannattaa silti tutustua.
Viimeksi muokattu SirPsycho (28.08.2007 17:41:20)
Kirjautunut ulos