#1 07.11.2006 20:34:44

judoka
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 25.07.2006

Milloin Proteeni?

Elikkäs milloin se proteenijuoma(hear80) kannttaisi juoda? Ennen vai jälkeen judoharjoitusten? Vai onko sillä väliä?

Kirjautunut ulos

#2 07.11.2006 21:09:28

Wunder
Rekisteröity käyttäjä
Mistä: Espoo
Rekisteröity: 20.09.2005
Weppi-saitti

Re: Milloin Proteeni?

Jotkut juo myös ennen treenejä, mutta treenien jälkeen se on ihan absoluuttisen  must. Pelkkä proteiini ei tosin riitä, kroppasi vaatii sen lisäksi hiilihydraatteja.

Kirjautunut ulos

#3 13.02.2008 09:49:07

Teemu Jantunen
Administrator
Rekisteröity: 02.02.2008

Oon monesti miettiny miten ihmiskunta on mahtanu palautua urheilusuorituksista ennen maltodekstriinien ja dekstroosien keksimistä. Ite olin  aikanaan täysin fanaattinen palautusjuoman ajoituksen ja koostumuksen suhteen pitkään, nyt kun en käytä yhtään mitään treenin jälkeen en ole huomannut mitään heikennystä minkään suhteen.Luulen että aika moni on opettanut elimistönsä tarpeeseen saada suht nopeita hiilareita treenin jälkeen, mulla se ei ainakaan juoman tai banaanin muodossa ole mikään välttämättömyys.

Kirjautunut ulos

#4 04.03.2008 13:14:42

Lisaravinteet.info
Rekisteröity käyttäjä
Mistä: Helsinki
Rekisteröity: 15.09.2007
Weppi-saitti

"kroppasi vaatii sen lisäksi hiilihydraatteja"

Muistaakseni tuosta ei oikein ole näyttöä. Jotain tutkimuksia muistan lukeneeni, joissa testattiin kahta ryhmää, proteeini ryhmää ja proteiini + hiilari ryhmää eikä eroa taidettu havaita.

En usko että hiilari on ihan must jos on syönyt hyvin 2-3h ennen treeniä.

Kirjautunut ulos

#5 04.03.2008 14:31:31

Mars
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 01.03.2007

Käsittääkseni on olemassa aminohappo-pooli (tai jotain), josta aminohappoja (=proteiinia) on saatavilla ihan koko ajan ilman että niitä tarvitsee mistään purkaa, vaikka palautusjuoma ei vatsassa hölskyisikään. Jos ravitsemus on muuten riittävä.

Itse palauduin punttitreenistä aikanaan ihan hyvin, vaikka treenin ja suihkun jälkeen kävelin reilut puoli tuntia kotiin ja keitin siellä sitten puuroa ja pari kananmunaa iltapalaksi, oma paino +100 kg. Salilla oli mukana vain vettä.

Kirjautunut ulos

Board footer