Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Käyttääkö kukaan G Mass massan lisäys valmistetta? Voisitteko kertoa omakohtasia kokemuksia G MASS:an käytöstä (hyvä vai huono).
Kirjautunut ulos
Noissa massanlisäysjauheissa tuppaa olemaan niin hervottomat määrät hiilareita, että itse ainakaan en koskisi pitkällä kepilläkään.
Kirjautunut ulos
Näiltä sivuilta löytyy kohtuullinen ohje "massajuomalle" tästä. Toinen on semmonen kun esim. maitoa, maustettua proteiinia, kaurahiutaleita ja tehosekoittimella sekaisin. Tuota maltodextriiniä ja vastaavia (tyhjää energiaa ilman mitään ravintoarvoa) ei kannata liialti litkiä. Palautusjuomassa jos sellaista harrastaa, se on jotenkin perusteltua. Kaikkein paras massalisäystuote on kunnollinen terveellinen ruoka, vaikka kliseeltä kuullostaakkin.
Kirjautunut ulos
Tai IMO vielä parempi:
- heraproteiinia ja kaseiinia
- mantelijauhoa
- sokeroimatonta kanelia
- sokeroimatonta kaakaojauhoa
Ei tyhjiä kaloreja, ei vetäise verensokeri ja insuliinitasoja vituralleen ja reilusti mineraaleja ja vitamiineja.
Jos tuosta vääntäisi kaupallisen tuotteen niin sekaan vielä maksa- ja kalajauhoa ja kuivattua nokkosta.
Kirjautunut ulos
Miten mä sitten voin saada lisäää massaa/lihasta kun niissä kaikissa juomissa on paljon hiilareita? Jos joku tietää jonku hyvän juoman niin vois kertoo.
Kirjautunut ulos
Siis noi MASSAjuomat on ihan turhia, palautusjuomat ei, vaikka niissäkin olisi hiilareita. Mutta et tarvitse mitään JUOMAA massankeräykseen!
Massaa saat syömällä. Noi massajuomat on todellakin ihan naurettavia, Syö vaan enemmän! Jos tuntuu ettei millään muka tartu, vaikka söisit miten paljon tahansa, niin syö vielä enemmän. Sulla tuskin on mutantin aineenvaihduntaa, joten painonnousu on pelkkää matematiikkaa.
Kirjautunut ulos
futari,Jun 27 2006, 08:54 PM kirjoitti:
Miten mä sitten voin saada lisäää massaa/lihasta kun niissä kaikissa juomissa on paljon hiilareita? Jos joku tietää jonku hyvän juoman niin vois kertoo.
pekonia, munia, juustoa, meetwurstia ja manteleita. Jollei noilla lähde niin sitten ei millään.
Massajuomissa saat aina maksaa sokerista pirun kalliin hinnan. Hae mieluummin vaikka fazerin sinistä ja jäätelöä kaupasta, maistuu paremmalta.
Ja jollei treeni ole kunnossa niin massa tulee sitten läskin muodossa.
Kirjautunut ulos
Jos taas lihasmassaa haluaa niin nämä pitää olla ensin kunnossa:
1. harjoittelu
2. ruokavalio
3. keho täysin tasapainossa
4. lihashuolto
5. top 7 lisäravinteet (massanlisääjä ei kuulu tähän ryhmään)
Kannattaa pistää esim. harjoittelu osioon nykyinen ohjelmasi arvosteltavaksi.
Kirjautunut ulos
futari,Jun 27 2006, 08:54 PM kirjoitti:
Vaikka muutkin jo tähän vastasivat niin avaan minäkin sanaista arkkuani yhden sanan verran.
TREENAAMALLA!
Kirjautunut ulos
Wunder,Jun 27 2006, 09:00 PM kirjoitti:
Siis noi MASSAjuomat on ihan turhia, palautusjuomat ei, vaikka niissäkin olisi hiilareita. Mutta et tarvitse mitään JUOMAA massankeräykseen!
Massaa saat syömällä. Noi massajuomat on todellakin ihan naurettavia, Syö vaan enemmän! Jos tuntuu ettei millään muka tartu, vaikka söisit miten paljon tahansa, niin syö vielä enemmän. Sulla tuskin on mutantin aineenvaihduntaa, joten painonnousu on pelkkää matematiikkaa.
Mulla on sellanen mutantin aineenvaihdunta, ja voin sanoa että silloin ei matematiikan lait päde. Rasvaprosentti on siellä 4-6 tietämissä söis vaikka mitä enkä tee mitään ylimäärästä hyötyliikuntaa tai aerobista. Niin hullulta kuin se kuulostaakin niin enemmän ja useammin syöminen vaan aiheuttaa sen että paino laskee kun aineenvaihdunta kiihtyy tai elimistä hukkaa yhä enemmän. Varsinkin jos proteiinia vetää liian usein liikaa niin paradoksaalisesti lihakset pienenee. Myös massajuomat välipaloina ovat hyödyttömiä tai jopa vahingollisia kehitykselle.
Olen kokeillut monia juttuja ja paras on ollut tällainen modifioitu kahden aterian soturidieetti. Syön kahdesti päivässä niin paljon kuin menee. Muun ajan päivästä olen totaalipaastolla jotain kurkkua tai muuta kasvista lukuunottamatta. Aterioilla suht tasasesti kaikkea kolmea ravintoainetta. Liharuoka, riis ym.lisäke, salaatti, jälkiruoka, päälle raejuusto/tai rahka, kolme banaania ja kun maha on jo täynnä niin sen päälle vielä massajuoma.
Olen päätellyt että tuo dieetti toimii siksi että
-paaston aikana aineenvaihdunta hidastuu ja elimistö valmistautuu varastoimaan saamiaan ravintoaineita eikä hukkaamaan niitä
-ylensyöminen aiheuttaa voimakkaan anabolisen efektin hormonitasoissa
-koska syödään harvoin insuliinitasot pysyvät suurimman osan vuorokautta tasaisena kahta anabolista piikkiä lukuunottamatta
Määrällisesti syön vähemmän ja tuhlaan rahaani ruokaan vähemmän tällä dieetillä kuin mainstream "syö kahden tunnin välein proteiinia" -bodaridieetillä. Ja niin hullulta kuin kuulostaakin niin treenit sujuu 12 tunnin paaston jälkeen kuin unelma verrattuna johonkin pastatankkaukseen.
Kirjautunut ulos
Kas, ikina en ole vastaavanlaista kuullut. Tai ehka se sitten todella on niin myos niiden laihojen tyyppien suhteen, jotka valittavat kun mikaan ei tartu.
Aika mielenkiintoinen logiikka kylla. Oletko aina ollut pieni tyyppi, jonka on vaikeaa saada painoaan nousemaan.
Hassua kylla, uskoisin etta jossain pakkotoisto.comissa ei olla ikina kuultukkaan vastaavanlaisesta, eika se varmaan saisi siella hirvean hyvaa vastaanottoa.
PS. kirjoitan germaaninappiksella, editoin skandinaavit paikoilleen myohemmin.
Kirjautunut ulos
Tuohonkin voisi keksiä kohtuu pätevän nyrkkisäännön: Jos rasvaprosentti on yli esim. 8, ei massajuomat kannata.
Kirjautunut ulos
Mullä kävi mielessä että kokeilisin tänä syksynä yhden ämpärin tuota Gmassia mutta tottahan se on: Tuote on sama kuin leaderin AFTER mutta siinä on enemmän maltoa.
Aion siis tyytyä vain afteriin jonka olen todennut itselleni sopivaksi palautusjuomaksi. Suurennan vähän annosta ja normiruokavaliota vain yksinkertaisesti kasvatan. Enemmän RUOKAA.
Mulla massa tarttuu muutenki helposti. Pitää vain muistaa että harjoitus luo ärsykkeen lihaksille ja ruokaa tarvitaan lihasten rakentamiseen joka taasen tapahtuu levossa. Se pyhä 3-naisuus täytyy pysyä balanssissa treenissä.
Kirjautunut ulos
efunkelist,Aug 15 2006, 11:24 PM kirjoitti:
Mullä kävi mielessä että kokeilisin tänä syksynä yhden ämpärin tuota Gmassia mutta tottahan se on: Tuote on sama kuin leaderin AFTER mutta siinä on enemmän maltoa.
Aion siis tyytyä vain afteriin jonka olen todennut itselleni sopivaksi palautusjuomaksi. Suurennan vähän annosta ja normiruokavaliota vain yksinkertaisesti kasvatan. Enemmän RUOKAA.
Mulla massa tarttuu muutenki helposti. Pitää vain muistaa että harjoitus luo ärsykkeen lihaksille ja ruokaa tarvitaan lihasten rakentamiseen joka taasen tapahtuu levossa. Se pyhä 3-naisuus täytyy pysyä balanssissa treenissä.
Yksi asia mikä unotuu turhan usein on ennen treeniä otettava juoma. Siihen näyttäisi tutkimusten perusteella sopivan joko Evolutionin Phase 1 tai jokin normaali BCAA valmiste.
Kirjautunut ulos