Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Sivuja: 1 2
Heheh joo kyllähän ne mömmöilläkin saa vaivat hoidettua tavalla tai toisella... siitä mikä lopullinen tulos on ei sitten puhutakkaan.. ![]()
Teet sanomasi mukaan paljon kuntouttavia harjoitteita ja vielä isolla skaalaalla... ja silti vaiva on joka päiväistä...
Hmmm... Vaivan täytyy johtua edelleen jostain mitä teet, tuolla huollolla varsinkin kun se on varsin monipuolista ja liikkuvuudenkin ollessa hyvä ei ahtautta tuolla mitalla pitäisi ilmetä iästä riippumatta...
Minun mielipiteeni UÄ-todentamisiin on kaikissa tilanteissa skeptinen.. Johtuen mm. ihan siitä, että yksikään kova nimi ortopedi ei käytä sitä juuri epävarman diagnosoinnin vuoksi... Asian voi tulkita sinne päin tai viereen, ehkä oikein mutta usein kuitenkin vikaan tai siihen "ehkä" vaihtoehtoon...
Sulla on selkeä ongelma kohta, eli se hauiksen pitkäpää, onhan se tosiaan lähes tarpeeton sillä sehän voidaan poikkasta ja sitten on "Kippari Kalle-hauis", kuitenki liikeaistimus kärsii niin poikki pistettäessä entä nyt ärsytystilassa, mitä toiminnallisuuteen tulee katson, että sekin kärsii juuri sen vuoksi, että hauislihas menettää prosenttuaalista tehoaan.
Asianmukainen ja varma diagnoosi tässä tilanteessa saadaan vain Olan laajassa MK-artrografiassa ... Ja silloinkin ammattimiehen tulkitsemana, kuten Harri Heliön tai Ilkka Tulikouran silmien kautta.
Yksityisen kautta pöydälle pääsee tarvittaessa noin 1-2kk jonoilla, ja vaikka Harri Heliölle. Avarrusleikkaus kustantaa muistaakseni about 2500-4000 euroa, vaihtelua on paljon hinnoissa. Vrt Labrumin korjausleikkaus keskimäärin 3800 euroa.
Jotenkin minun korvaan kuulostaa tarpeettomalta ajatella avarrusleikkausta tai muuta koska ymmärtämäni mukaan käsi toimii ja liikkuvuus on normaali... Leikkaus ei tee autuaaksi eikä varmuudella poista ongelmaa.
Ratkaisu tähän on varmasti olemassa ja nimen omaan pehmeiden keinojen kautta, se saattaa olla loppu viimein se, että lopetat yksinkertaisesti niiden liikkeiden tekemisen missä oireet ilmenevät...Kuitenkin pystyt tekemään olalla vaikka mitä ja se, että luovut jostain on parempi vaihtoehto entä "ottaa riski puukon alla"
Mitä siihen tulee millä tietämyksellä tässä puhun niin, olen itse käynyt kummankin olan kanssa läpi Labrumin korjausleikkaukset... Labrumvaurion oireet ovat verrattavissa ahtausoireiden kautta.
Yuotube tarjoaa useita esimerkkejä takakapselin venyttämiseen: Posterior capsule strech, Shoulder capsule strech
http://www.youtube.com/watch?v=qN6LnYMwS3Y
Palataanpas vielä asiaan ![]()
Kirjautunut ulos
Olisin vastannut juuri samoin kuin tuo meidän oma Tri Kiminkinen: Champ , ehti vaan ennen mokoma :DDDD ...
Kirjautunut ulos
Sen verran olkapäästä uutta, että tutkin sitä huolellisesti ja totesin olevani jo Kippari-Kalle eli toissaviikkoisen rusahduksen jäljiltä pitkä pää sittenkin irtosi, koska lihas on nyt alkanut vetäytyä alaspäin ja kramppailee, niinkuin katkennut jänne itsestään jonkin aika ilmoittelee.
En nyt oikein tiedä, pitäiskö iloita vai harmitella, mutta ainakin leposärky tuntuisi häipyneen ja olihan se jänne varmaankin jo ihan finaalissa vuosien ärsytystilan jälkeen.
UÄ taitaa tosiaan olla kehno väline olkavaivojen diagnostiikassa, mitä olen treenifoorumeilta viestejä selaillut ja lekurien artikkeleja lukenut. Toisaalta magneettikuvauskin kuulemma antaa vääriä diagnooseja eli tavallinen rtg+tarvittaessa tähystys on mielekkäin systeemi.
Jatkossa meikäläisen kohdalla kaikki on sitten kiinni supraspinatuksen kunnosta eli sille pitäisi jumpata tilaa, jos on ahtaalla. Tuo jänteen poikkimeno tuskin lisätilaa kuitenkaan tuo riippuen tietysti hiukan siitä, mistä kohti on poikki mennyt.
Menen lääkärille ja toivottavasti olkapää rtg-kuvataan, niin myös AC-nivelen kunto näkyy. Epätodennäköinen, mutta mahdollinen irtoamiseen liittyvä labrumvaurio olisi myös hyvä poissulkea. Jännetta en välitä ruveta kiinnityttämään vaikka eräs lääkäri niitä Turussa näyttää tekevänkin.
Katsotaan, miten äijän käy.
Kirjautunut ulos
Mikään kuvantamistapa ei ole absoluuttisen varman diagnoosin takuu... Nykyisen sukupolven magneettikuvauslaitteisto mahdollistaa erityisen tarkan ja luotettavan diagnoosin teon, tietysti yhdistettynä Ortopedin kokemukseen/ammattitaitoon leikkauspöydällä...mm. Helsingin Diacorin käyttämän laitteiston tarkkuus ja kuvantaminen on erittäin hyvä, tämä kokemuksesta... Helilön kanssa tutkittiin viime syksynä minun olasta otettuja kuvia (kevät 09) ja verrattiin vastaavasti Diacorin ottamia kuvia uudella laiteella ja oli ero kuin "yöllä ja päivällä"... Uudella laitteella Heliö kertoi diagnoosin teon olevan sitä luokkaa, että päätös leikkauksesta tai muusta hoidosta ei olisi vaikea!
http://www.diacor.fi/index.php?option=c … Itemid=417
Kaikissa tilanteissa varman diagnoosin saamiseksi tähystys on oikea keino... luojan kiitos avoleikkaukset on menneisyyttä (pääosin) ja toipuminen riippuen toimenpiteestä on nopeaa!
Jos ja ilmeisesti kun se jänne otti ritolat ja muutti etelämmäs, tilanne vaati todellakin lääkärin lausunnon ettei tule muita vaurioita olkaan... Jänteen repeäminen on kaikesta huolimatta vakava juttu, olkaan jää kuonaa ja muuta kökköpazkaa repeämisen johdosta, kuten kalkkeutumista jne jne. ja saattaa vaatia putsausta...
Sanoisin, että labrumin vaurioitumista ei tarvitse pelätä, hauiksenpäähän ei suoranaisesti kiinnity itse labrumiin, mutta kaikki on mahdollista...!
Kerro väliaikatietoja miten homma etenee!!! ![]()
Kirjautunut ulos
Sivuja: 1 2