#1 22.06.2008 15:14:55

peesu
Rekisteröity käyttäjä
Mistä: Riihimäki
Rekisteröity: 30.06.2006
Weppi-saitti

Lihassärky/palautuminen

Treeneistä palautuminen on kovin yksilöllistä, mutta silti kiinnostaa tietää paljonko muilla kestää lihassäryn poistuminen kovien treenien jälkeen?
Lähinnä ihmettelen tätä koska itsellä on vieläkin arkuutta takareisissä 3 päivää sitten tehdyistä "Romanialainen maastaveto" liikkeestä.

Mistään maksimipainoilla tehdystä treenistä ei ollut kyse vaan toi oli Crossfitin päivän treeni. Siinä oli selänojennukset jotka korvasin tolla romanialaisella koska himassa ei oo penkkiä. Painoina käytin 2x24kg:n kuulia, toistoja tuli kokonaisuutena 147.
Liike on mulle suht uus että voisko toi pitkä särky johtua siitä? Samassa treenissä oli meinaan pystypunnerruksia jotka tein 2x16kg:n kuulilla (samoilla toistomäärillä) eikä mulla olkapäissä tunnu enään mitään.
Omituista...

Kirjautunut ulos

#2 23.06.2008 10:52:35

Resu
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 10.02.2008

Re: Lihassärky/palautuminen

Kyllä se varmaan johtuu juuri siitä ettet ole juuri tehnyt liikettä ennen. Mulla on ollut samankaltaisia kokemuksia joistain uusista liikkeistä. Esim Martin Turun leirillä keväällä teimme venyttäviä takareisiharjoituksia leveällä haara-asennolla ja kevyellä painolla. Pudotimme joka toistolla syvemmälle venytykseen ja minulla tuli 12 kgn nostelusta hamstringit kipeiksi ehkä viideksi päiväksi. Siis järkyttävän kipeiksi, vaikka olin pisin talvea tehnyt raskaita romanialaisia yli kymmenkertaisilla painoilla.
   Varmaan johtui siitä, että lihakset olivat teehneet työtä pituudella, johon eivät olleet tottuneet. Sulla voisi olla sama tilanne.

Kirjautunut ulos

#3 23.06.2008 12:30:25

gtwr
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 28.03.2008

Re: Lihassärky/palautuminen

Sama tuore kokemus täältäkin, takareidet oli niin kipeet että se ei ollu enää hauskaa jotain 4 päivää sen jälkeen kun tein ekaa kertaa ikinä tällasta "puntittoman" miehen mavea vetokumeilla suorin jaloin ja nimenomaan leveä asento ja se veto lähti sitten ihan lattian tasasta, vetokumit oli siis "solmittu" jalkaterien ympärille ja kulkivat maata pitkin eli kova venytys alhaalla.

Kirjautunut ulos

Board footer