Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Kellään kokemuksia noista painoliveistä. Oon ajatellu, että oliskohan jees jos koiran kanssa ulkoillessa rupeis pitämään semmosia. Varsinkin kun meiden rakki on vähän hidasta laatua kulkemaan. Myös sauvakävelyyn vois tuoda lisää variaatiota ja kehonpainoliikkeisiin. Jostain joskus luin, että tämä monikertainen leuanvedon lisäpainoilla Suomen mestari Pauli Palinperä tekusi paljon kävelyä painovyön kera.
Kirjautunut ulos
juzzaz kirjoitti:
Myös sauvakävelyyn vois tuoda lisää variaatiota ja kehonpainoliikkeisiin.
Hei, sori OT alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mä olen miettinyt sellaista että onko olemassa jotain oikein raskaita kävelysauvoja? Niillä sorkkiminen voisi olla aika tehokasta selälle jos sauvassa on painoa sellaiset 20-30 kg?
Kirjautunut ulos
Kukka kirjoitti:
Hei, sori OT alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mä olen miettinyt sellaista että onko olemassa jotain oikein raskaita kävelysauvoja?
Heh, voisihan sitä kokeilla vaikka kävelllä rautakankien kanssa, mut en sitten tiedä olisiko siinä mitään järkeä ![]()
Kirjautunut ulos
Kukka kirjoitti:
juzzaz kirjoitti:
Hei, sori OT alkuperäisestä kysymyksestä, mutta mä olen miettinyt sellaista että onko olemassa jotain oikein raskaita kävelysauvoja? Niillä sorkkiminen voisi olla aika tehokasta selälle jos sauvassa on painoa sellaiset 20-30 kg?
Oliskohan toi DVD:n paikka Kauankohan tommottilla 20-30 kg sauvoilla jaksais sorkkia. Vois olla Ginkollekkin aikas haaste.
Kirjautunut ulos
juzzaz kirjoitti:
Kukka kirjoitti:
juzzaz kirjoitti:
Oliskohan toi DVD:n paikka Kauankohan tommottilla 20-30 kg sauvoilla jaksais sorkkia. Vois olla Ginkollekkin aikas haaste.
Hehe, sopivan painon arvioiminen on joskus vähän hankalaa. ![]()
Kirjautunut ulos
juzzaz kirjoitti:
Kellään kokemuksia noista painoliveistä. Oon ajatellu, että oliskohan jees jos koiran kanssa ulkoillessa rupeis pitämään semmosia. Varsinkin kun meiden rakki on vähän hidasta laatua kulkemaan. Myös sauvakävelyyn vois tuoda lisää variaatiota ja kehonpainoliikkeisiin. Jostain joskus luin, että tämä monikertainen leuanvedon lisäpainoilla Suomen mestari Pauli Palinperä tekusi paljon kävelyä painovyön kera.
Kävelystä ei ole kokemusta mutta kyykyistä on. Compact malli paljon parempi kuin aikaisempi "body culture". Comapctissa fiksumpi painojen jakautminen ja istuu paremmin kun painot ovat ylempänä. halpismalli oli hiukan kuin olisi ripustanut levypainoja köydellä niskaan.
Kirjautunut ulos
Ostin tuollaisen Compact-painoliivin reilu viikko sitten ja olen nyt tehnyt muutaman sauvakävelylenkin se päällä. En ole koskaan ollut oikein innostunut tuosta sauvailusta, mutta nyt kun vastusta on enemmän, tuntuu se äkkiä mielekkäälle. 8 km 75 minuuttiin 10 kg liivi päällä saa hien pintaan mukavasti, mutta ei ole mitenkään kuluttava. Eilen tosin alkoi vähän toinen pakara kinnaamaan, toivottavasti ei ala vaivata enemmälti.
Tuo Compact-liivi istuu itselleni (191cm) erittäin hyvin, ei paina olkapäitä eikä liiku lainkaan ainakaan kävellessä.
Kirjautunut ulos
ksakke kirjoitti:
Ostin tuollaisen Compact-painoliivin reilu viikko sitten ja olen nyt tehnyt muutaman sauvakävelylenkin se päällä. En ole koskaan ollut oikein innostunut tuosta sauvailusta, mutta nyt kun vastusta on enemmän, tuntuu se äkkiä mielekkäälle. 8 km 75 minuuttiin 10 kg liivi päällä saa hien pintaan mukavasti, mutta ei ole mitenkään kuluttava. Eilen tosin alkoi vähän toinen pakara kinnaamaan, toivottavasti ei ala vaivata enemmälti.
Tuo Compact-liivi istuu itselleni (191cm) erittäin hyvin, ei paina olkapäitä eikä liiku lainkaan ainakaan kävellessä.
Kiva kuulla käyttäjien kommentteja. Liivi on itseasiassa niin tukeva että se pällä voi seistä vaikka käsillää ja punnerella... :-).
Tunnen Paulin, ihan lapsuudesta asti, ja hän tosiaankin tekee paljon painokävelyä maastossa, koska on havainnut sen olevat erittäin tehokasta.....eikä se ei aiheuta niveliin samalaisia ogelmia kun juokseminen. Pitää todeta että Pauli ei ole vain ikäisekseen kovassa kunnossa, kuten monesti on tapana sanoa, vaan paremassa kunossa kun 90% huippu-urheilijoista, mikä on uskomaton saavutus yli 50-vuotiaalle kaverille.....
Kirjautunut ulos
Juu tuli nämät painoliivit jo ostettuakin, laadukkaan tuntuiset tosiaankin ovat ja lähinnä kävely- ja sauvakävelytreeneissä ja sitten jossain kehonpainojutuissa nyt harjoitellu niiden kanssa....suosittelen.....sitä en tiedä onko sitten kesällä pokkaa vedellä ulkona "luotiliivit" päällä, katellaans.
Kirjautunut ulos
"Japanian muinaiset samuraithan " taistelivat tyrät rytkyen haarniskoissaan jotka painoivat hyvinkin saman kuin tuo liivi eli 20-30 kg.Mahtaa olla melko helppo haalia peruskestävyyttä tekemättä varsinaisesti mitään muuta kuin vaan olla moinen sotisopa päällä.Katanan heilutus tuohon päälle niin modernit VO2 maxit on aika lightkamaa.
Kirjautunut ulos
Itse olen myös ''haaveillut'' painoliivin ostamista:
Ei vain kiinostaisi maksaa sataa euroa liivistä ja toista sataasta painoista.
Fiksu ihminen sittenkun olin niin kyhäsin itselleni vanhoista farkuista ja hupparista painoliivit.
Housun lahkeista tuli mainiot pussit jotka ompelin selkään, rintaan, mahaan ja hihoihin.
Painoina käy pelkkä hiekka. vähän ehkä epämiellyttävä sillä löysän hupparin painot hakkaavat kehoa jos on vähänkin kovempi meno.
mutta sehän vain vahvistaa.
rannepainot ja nilkkapainotkin voisi ostaa. ne nyt eivät paljoa maksa ja ovat hyödylliset lenkeillessä.
Kirjautunut ulos
Dodii, kuinka hyvä noilla liiveillä on tehdä esim. burpeeta, loikkatreeniä tai muuta vastaavaa tempoilevaa treeniä? Heiluuko ja hölskyykö liivi vai pysyykö päällä kuin valettu? Vois muuten kaupan puolella olla jonkinnäköinen pakettitarjous noista painoliiveistä. Eli painavammat ois suhteessa halvemmat.
Viimeksi muokattu Tumppu (28.05.2008 12:15:51)
Kirjautunut ulos
Aiheeseen palaten väitänpä että pysyy niin jämäkästi päällä kuin liivi ylipäänsä voi;kaikkia noita mainitsemiasi harjoitteita voi( palautteen perusteella) tehdä erittäin hyvin .
Kirjautunut ulos