Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Sainpa sitten nuukana pohjalaisena tilattua yhden 16kg kuulan,muutama treeni takana.
Heilautuksia teen aluksi 5min yhteen menoon,20 toiston jälkeen kättä vaihtaen,sitten vielä 4*20 OV.
Punnerruksia päälle 3 sarjaa,ja kahdeksikkoa 2*1minuutti.
Tauot pidän vain sen pituisena,että syke laskee n.140neen.
Eli nyt järkevintä tilata sitten toinen 16 kilon kuula?Olen yrittänyt ohjelmaa etsiä,mutta kovin on yhdellä kuulalla heikkoa...
Vinkkejä mitä voisin tuolla yhdellä kuulalla enne toisen tilaamista tehdä haluaisin?
Kirjautunut ulos
Turkkilainen ylösnousu, tempaus, clean/press (bottoms-up), renegade row... Kyllähän yhdelläkin kuulalla tekemistä riittää, ja liikkeitä saa vaikeutettua jossain määrin esim. juuri tuolla bottoms-up meiningillä. Mutta ei siinä mitään, ennemmin tai myöhemmin 16kg jää kevyeksi, ja jos pohjakunto oli jo ennen kuulailua kova, ei se välttämättä tekniikan oppimisen jälkeen mitenkään äärettömän rankkaa ole. Sitten vaan toista kuulaa tai isompaa kehiin. Riippuu paljon siitä minkälaiset tavoitteet sulla on. 16kg kannattanee kuitenkin säilyttää varastoissa tekniikkakuulana ja aerobisia treenejä varten.
Viimeksi muokattu Mr. Brightside (10.02.2008 11:44:51)
Kirjautunut ulos
Itsella toimi siten hyvin, että ekan kuulan (16kg) jälkeen tilansin 24kg möykyn ja siinä riittikin aika pitkään kesyttmistä (viekäkin joissain liikkeissä
). Ja sen jälkeen tilasin toisen 16kiloisen -kahdella kuulalla on kiva treenata välillä, mikä tuo kivaa vaihtelua. Nyt opiskelijabudjetti on sen verran tiukalla, e ttei toista 24kg kuulaa ole vara tilata kuin ehkä vasta kesäduunirahoista ![]()
Kirjautunut ulos
Voisi tietysti olla että parempi tuo 24kg seuraavaksi.Kyllä noita liikkeitä näytti tosiaan tuolle yhdelle kuulalle hyvin löytyvän(youtubesta).
Kunhan vaan malttaisi välipäiviä pitää,ekojen treenien jälkeen palautuminen otti aikaa enemmän,mut nyt tuntuu että vois vaikka joka päivä vetää tuon mun"ohjelman".
Tavoitteet on siinä että kesällä kehtaa tuossa omassa pihassa kuulaa heilutella.Nyt vuoden alusta tippunu painoa 6.5kiloa,ja tavoitteeseen vielä 5kiloa.
Eli kroppaa kiinteämmäksi.
Ja nimimerkistä huolimatta miespuolinen olen,vaikka se ei noista tuloksista kyllä käy ilmi...
Viimeksi muokattu riittastiina (10.02.2008 16:51:45)
Kirjautunut ulos
Joo, en minäkään pidä pakollisena kahta saman painoista kuulaa. Itse olen ainakin pärjännyt tähän asti ilman paria. Ehkä joskus tulevaisuudessa voisi hankkia parin kaksnelosia tai kolmekakkosia...
Pääsee itsekkin kesäkuussa omaan pihaan heiluttelemaan kun päästään tästä kerrostalohuoneistosta omaan taloon. Nastaa! Maltan tuskin odottaa...
Kirjautunut ulos
Kynnys vaan kova ehkä tuohon omalle pihalle mennä,kun nuo naapurit on enemmän tai vähemmän kakkostyypin diabeetekseen menossa.Siinä voi jonkun aikaa naapurit katsoa,että nyt olen seonnut lopunkin.
Vaikka toisaalta kyllä nuo naapurit yleensä mun sekoiluihin tottuneet,toteavat vain etä pitäis itsekkin liikkua,mutta kun ei vaan saa aikaiseksi.
Kirjautunut ulos
Kyllä varmasti ihmetystä herättää kuulailu pihalla.. Itse heittelin lenkkipolun varressa viime keväänä kuulaa ja oli tosissaa ihmetteleviä katseita ohikulkijoilla, mutta mitäpä niistä, itseä vartenhan jokainen treenaa ![]()
Kirjautunut ulos
Viikonloppuna puuhastelin semmosen ryhmän kanssa jossa oli vanhimmat naisimmeiset +50 vee ja aika moni oli nähnynnä juuri jonkun "ei-potentiaalisen-diabeetikon :-) " puuhastelevan kuugelilla.Kun oltiin sitten muisteltu eri ilmansuuntia kuulien avulla niin kaikki olivat enemmän kuin innoissaan miten mukavaa touhu oli .Ennen kaikkea etenkin iäkkäämmät naiset kokevat kuugeloinnin jostakin syystä vielä vaikeammin lähestyttäväksi touhuksi kuin perinteisen painoharjoittelun. Lopulta he ovat kuitenkin kuin vaarivainaan vanha traktori :kestää aikansa lämmetä mutta vauhtiin päästyään jaksavat kyntää aamuun asti.Eli lohikäärmeen tappajan asenteella pihalle hihhuloimaan ni tulevat loputkin epätietoiset naapurin Irmat käännytetyiksi tähän lajeista jaloimpaan.
Kirjautunut ulos
Tätä olen nyt muutamia kertoja jauhanut läpi.Mike Mahlerin opuksesta huonolla kielipäällä käänsin,tuossa tarkoitus hölkätä aina liikkeestä toiseen.Vedän tuon 3kertaa läpi,ilman suurempia taukoja,paitsi viimeisellä ringillä vähä pitää puhaltaa.
Aikaa menee 28minuuttia,keskipulssi 156,maksimipulssi käy 180.Nyt kysyisinkin onko tuossa mitään järkeä,vai olisko järkevänpää huilata taukojen välissä niin että tulis enämpi"hiit"tyyppinen.
En tuosta ETK opuksesta oikein ohjelmaa osannu "laatia".
Vastailkaa viisaammat.
First pass: 20 One-arm Kettlebell snatches with each arm
Second pass: 20 One-arm Kettlebell swings
Third pass: 15 Clean and push presses with each arm
Fourth pass: Kettlebell 8 1 minuutti eli kahdeksikkoa jalkojen välissä
Fifth pass: 10 One-arm Kettlebell snatches
Sixth pass: Kettlebell 8 1minuutti
Kirjautunut ulos
No nyt on eka ulkotreeni tehty,mitä ensin vähän"pelkäsin" .10 sarjaa tempauksia 24kilon kuulalla 10*OV.Vähän alle 15minuuttia meni,eli taukoja oli pakko pitää.
On siinä puristamista jos kymmeneen minuuttiin meinaan tuon joskus pystyä tekemään.
Mutta toisaalta oli ulkona parempi tehdä kun ei tarvitse laattiaa peljätä.Viikon olen nyt vasta omistanut tuon24kg kuulan,on siinä vaan eroa tuohon 16 kiloiseeen,eli meinaa loppua voima ja kunto.No sitä kyllä etsinkin.
Naapurien kommentteja odotellessa...nii äitini sattui just tulemaan kylään kun viimeistä sarjaa vedin,ja oli vaimolleni todennut"että no on siinä taas naapureilla kattomista"Heh.
Kirjautunut ulos