Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Oon tänään menossa ostamaan ekan kuulan, toivottavasti joku ehtii vastata.
Eli kuvittelen kovasti mielessäni että Giryalla saan hauskan hikijumpan jolla saan rasvaa poltettua tehokkaasti. Tarkoitus olisi ettei menisi niin jumiin että voisi vetää ainakin 2 tai 3 raskasta treeniä viikossa lihasmassan/maksimivoiman säilyttämiseksi dieetillä.
Tulokset ei oo koskaan ollu mulla kaljaveikolla hyviä, penkistä 1RM 115kg ja maastavedosta 3RM 170kg.
Noita taustoja vasten, jos haluan välttää alaselän liiallista jumitusta ja tehdä mahd paljon rasvaa polttavia liikkeitä (nämä "kaikki" käsittääkseni enemmän tai vähemmän rasittavat alaselkää), niin mikä voisi olla hyvä paino kuulalle?
Itse kuvittelisin että se olisi 16kg tai 24kg.
Jos pitäisi listata top 8 rasvanpolttoliikettä (luetaan:rasittavat mahdollisimman paljon koko kropan lihaksistoa, eikös, vai olenko hakoteillä?), mitkä ne olisivat? Perusheilautus varmaankin ilman muuta ainakin.
Kirjautunut ulos
gtwr kirjoitti:
Noita taustoja vasten, jos haluan välttää alaselän liiallista jumitusta ja tehdä mahd paljon rasvaa polttavia liikkeitä (nämä "kaikki" käsittääkseni enemmän tai vähemmän rasittavat alaselkää), niin mikä voisi olla hyvä paino kuulalle?
Itse kuvittelisin että se olisi 16kg tai 24kg.
Joo, sanoisin että 16 kg on hyvä aloituspaino, mutta 24 kg voi olla parempi 2 käden heilautuksia varten.
Perus-etuheilautus polttaa tosiaan loistavasti rasvaa, mutta sen oheen kannattaisi mun mielestä lisätä myös ainakin etunojapunnerruksia ja kyykkyjä.
Miten paljon tiedät liikkeistä, oletko kokeillut kuulatreeniä aikaisemmin? Onko mitään kosketuspintaa kk-treenaamiseen valmiiksi?
(lähinnä niitä liikkeitä mietin, että mitä kannattaisi neuvoa)
Kirjautunut ulos
Kiitän, mulla ei ole aiempaa kokemusta, olen nähnyt kyllä kuulan livenä, mulla on se Pavelin joku video ja olen lukenut paljon artikkeleita aiheesta. Eli jos heität jotain liikkeiden nimiä, varmastikin pystyn ne itseopiskelulla ettimään ja jos ei onnaa niin täältähän voi aina ruinata lisätietoa ![]()
Kirjautunut ulos
No itse asiassa täältä löytyy ns. Aloittelijan opas missä on hyviä neuvoja perusliikkeisiin. Niitä kannattaa suosia vaihdellen, varsinaisia rasvanpolttoliikkeitä osannee joku muu neuvoa.
Ja tässä on linkki Martin tekstiin, girya-harjoitukset tekevät kehostasi tehokkaan rasvanpolttokoneen - tuossa on jo hyviä ohjeita! ![]()
Kirjautunut ulos
Jees, kiitti. Vois harkita kompromissiakin ja ottaa 20kg.
Kirjautunut ulos
Ota 24 kg, pääset pitemmälle yhdellä kuulalla.Sun kokoiselle pienempi on aika pian liian snadi..
Kirjautunut ulos
Uh, en nähnyt enää Teemu viestiäs, menin sitten ottamaan jo 16kg myyjän kanssa juteltuani, no mitä testasin eilen etuheilautusta niin kyllä siinä pulssi alko mukavasti kohoamaan aika vauhdilla. Katotaan nyt sitten miten tää riittää.
Kirjautunut ulos
gtwr kirjoitti:
Uh, en nähnyt enää Teemu viestiäs, menin sitten ottamaan jo 16kg myyjän kanssa juteltuani, no mitä testasin eilen etuheilautusta niin kyllä siinä pulssi alko mukavasti kohoamaan aika vauhdilla. Katotaan nyt sitten miten tää riittää.
16 on varsin hyvä aloituskuula, 24 kg voi olla aika haastava yhden käden liikkeisiin.
Kasvatat sitten valikoimaasi ajan myötä!
Kirjautunut ulos
Tuosta rasvanpoltosta vielä että ratkaisevinta lienee mitä suuhunsa pistää ja milloin, yhdistät siihen suht intensiivisiä treenejä jolloin aineenvaihduntasi taso nousee moneksi tunniksi treenin jälkeenkin = SIXPACK FOR THE SUMMER !
Kirjautunut ulos
Joo, nimenomaan. Mulla on nyt proteiinidieetti - tai siis mä vedän aika tarkkaan kilon lihaa päivässä ja noissa lihoissa on max 5% rasvaa. Hiilarit jossain välillä 0-30g päivässä, ja rasvaa ainoastaan mitä tulee väkisin lihan mukana eli 20-50g päivässä + kalaöljykapselit.
Toi ois aika kova lupaus että 6-pack löytyis kesällä!
On tota laardia nimittäin ihan riittävästi. No, katotaan miteä tulee. Olen nyt ajatellut itse tällaista vähän outoa kokeilua, tää on aika foliohattuosastoa:
1) Yritän pitää yllä mahd hyvin rinta/lats/hartiat osastoa treenaamalla niitä aina joka 36h 2 sarjaa rinta, 2 selkä, 1 hartiat, 1-2 toistoa failuresta reserviin, toistot vaihtelee treeneittäin välillä 5-12 -Tässä aion vetää ihan "bodaritreeniä" mutta käyttäen voimistelurenkaita ja vetokumien yhdistelmiä ja pyrin progressiiviseen resistanssin kasvattamiseen. Tää 36h tulee Bryan Haycockin kirjoituksista.
2) Muun kropan massansäilytys saa olla kokonaan kahvakuulatreenin ja kehonpaino (tai korkeintaan kumeilla tehostettujen) kyykkyjen varassa, jos tässä dieetin aikana reidet perse ja muu osasto pienenee nii ei haittaa, on mistä ottaa noin niinkuin lihaspuolellakin - oon aina ollu isolihaksinen mutten kovin vahva.
Eli aion treenata nyt joka aamu ja ilta. Joka kolmas treeni on "bodausta" tisseille, yläselälle ja hartioille, ja kaikki muut yritän vetää lyhyen mutta kovasykkeisen maitohappopläjäyksen siten että saan just ton treeninjälkeisen tilan aikaseks mahd useasti.
Tässä kyllä on aivan ilmeinen ylitreenauksen vaara ja olen siitä erittäin tietoinen. Sitten kun on pakko löysätä tahtia, sitä löysätään.
Jos on heittää mitään maagisia rasvanpolttorutiineita tai ideoita treenien kestosta, toistomääristä ja lepoajoista, otan erittäin kiitollisena vastaan. Itse ajattelin että voisin ehkä yrittää nyt aluksi tehdä vaikkapa 20min kovasykkeisen kuulatreenin.
Kirjautunut ulos
Lihan määrä puoleen ja munia tilalle. ja puoli kiloa kasviksia.
Kirjautunut ulos
No noi hiilarit tulee kasviksista mitä saan, eli kurkkua ja salaattia vedän kyllä, vähän sinappia läskin päälle. Toi kananmunakuviohan nostaisi rasvan määrää aika paljon, ajatteletko testosteronitasoja tässä kohtaa?
Kirjautunut ulos
Sitäkin. ja D ja E-vitamiinit.
Kurkku ja salaatti ovat aika ravintoköyhiä. Parsakaali 300g hoitaa miltei kaikkea enemmän koneistoon kuin kilo noita yhteensä.
Kirjautunut ulos
Parsakaali - uh... onko se se vihreä tötterö? Saako sitä tabletteina? ![]()
Kirjautunut ulos
Itse uskon että olet aika hyvin oikeilla jäljillä tuossa, että 20 minuuttia kuulaa suht kovilla sykkeillä usein tehtynä on hyvä ratkaisu, joka palvelee myös liikkeiden oppimista. Usein toistuvat treenit pitävät aineenvaihdunnan paremmin käynnissä. Mutta tarkkaile esim. leposykkeen käyttäytymistä ja sitä ettei yöuni käy levottomaksi. Pidä homma kuitenkin mukavana, kokemuksesta voin sanoa monta kertaa liian kovaa aloittaneena että sitten hommasta menee äkkiä maku. Totaalinen muutos sekä treeni-että ravintorintamalla ei ole missään nimessä helppo päänupille. Treenaa vaihtelevasti joka suhteessa. Kuulan hauskuus on siinä, että liikunnan määrä lisääntyy aluksi melkein huomaamatta kun uusia liikkeitä riittää opeteltavaksi. Keskity kunnolla siihen, että liikkeet menevät oikein, treeni on mukavaa ja rasvan häviäminen kropasta tulee siinä mukavammin "sivutuotteena". Liikkeistä kunnolla haltuun heilautukset, tempaukset, rinnallevedot+työnnöt ja bent pressit niin olet jo pitkällä.
Viimeksi muokattu girevik (03.04.2008 08:20:36)
Kirjautunut ulos
Hyvin sanottu ! Monilla painonpudottajilla siitä laihduttamisesta tulee psykologinen mörkö joka tarvii listiä burn-outinkin uhalla.Treenaat vaan ja otat tosiaan sen laihtumisen" kylkiäisenä".
Kirjautunut ulos
Ai niin- "vihreä tötterökin" niin kuin kaikki muukin on toki tarjolla nappina mutta kaikki kevyesti keitetyn tötterön edut laskien taitaa olla paree että painut markettiin ja kohta torille :-)
Kirjautunut ulos
Jees, kiitti äijät ohjeista. Toihan vaikuttaa kovalta kamalta, siinähän on proteiiniakin jopa 4.6g/100g ja aika paljon vitamiineja. Ostan kokeeksi ja keitän ja katson jos pystyn syömään sitä. Dieetillä kuitenkin mielestäni kaikken tärkein sääntö on ettei syö mitään mikä on omasta mielestä pahaa. Muistan kyllä joskus mutustelleeni tota jossain safkan joukossa, luin jostain kasvissivulta että toihan pitää tosiaan keittää, ajatus raakana naamaan tunkemisesta tuntuikin vähän oudolta ![]()
Noi vihreät hommat kuten jäävuori- ja lehtisalaatti, kurkku ja vihreä paprika on siinä mielessä loistavia että saa hyvää kylkiäistä pihville ja pötsiä täyteen mutta hiilarit on lähes olemattomat.
http://www.finfood.fi/finfood/kasvikset … &Dir=1
Varmaan kaikki tietää tänkin saitin mutta varmuuden vuoksi, aika näppärä hakea eri safkoja erilaisten lajitteluperusteiden mukaan http://www.fineli.fi
Milläs kuulilla Kukka vetää, oonko mä ihan naistensarjassa täs lajissa? ![]()
Kirjautunut ulos
...väärä perspektiivi, Kukka on miesten sarjassa.....
Kirjautunut ulos
gtwr kirjoitti:
Milläs kuulilla Kukka vetää, oonko mä ihan naistensarjassa täs lajissa?
Hehe, ei kyllä mä olen itse heilutellut itseni lähemmäs miesten sarjaa, riippuen tietysti miten lasketaan ja keneen vertaa. Lajin mestareihin verrattuna mä olen ihan minnihiiri
Käytän 4-24 kg:n kuulia itse, siitä suurempia meitsillä ei olekaan. Siltä väliltä löytyykin sitten 11 rautapalloa, joten valikoimaa riittää.
Paras vinkkini keskivartalon kanssa touhuamiseen on juurikin perusheilautus.
Kun itse aloitin kuulatreenit, sain pelkkiä heilautuksia (plus non-hiilari-ruokavaliolla) tekemällä ilmeisesti jonkinlaisen shokkitilan keskikroppaani, ja se suli tiimalasiksi hämmästyttävän nopeasti.
Toki mulla on taustalla vuosien kolistelua milloin missäkin, mutta olin tehnyt lähinnä vatsarutistuksia yms. Heilautus nasautti kropalle ihan uuden ryhdin tosi nopeasti.
Suosittelen siis!
Kirjautunut ulos
Keitetiettynä tai sitten vielä paremmin höyrytettynä, niin toi vihree tötterö on todella hyvä, vähän voita päälle ja se on siinä. Kyllhän sitä voi raakanakin syödä vaikka salaatissa mutta on aika kova kaveri.
Kirjautunut ulos
On tää metkaa jos joku ihan vieras avaa ketjun Giryaharjoittelu ni täällä me jauhetaan parsakaalista :-)
Kirjautunut ulos
Haha, ei ku tää on ihan hiton asiallinen threadi!
Pitäähän sitä ravinnosta voida keskustella, hehe. Kohta teen threadin "Parhaat Parsakaalireseptit" ![]()
Vai on Kukka noin kova "jätkä"
Hienoa! Hyvä kuulla tosta sunkin menestyksekkäästä muutoksesta, saako kysyä että millasia sarjoja jne teit ja kauanko meni että pötsi suli? Tosin luulen että mun pötsissä on varmaan 10-kertainen määrä ihraa hih!
Kirjautunut ulos
gtwr kirjoitti:
Hyvä kuulla tosta sunkin menestyksekkäästä muutoksesta, saako kysyä että millasia sarjoja jne teit ja kauanko meni että pötsi suli? Tosin luulen että mun pötsissä on varmaan 10-kertainen määrä ihraa hih!
No jaa, periaatteessa mulla ei ollut ylipainoa sulatettavana, mutta sellaista perinteistä ärsyttävää jenkkakahvaa lanteilla (joka on tietty sittemmin tullut takaisin/lähtenyt/tullut/lähtenyt, mutta se on toinen tarina se ..)
Ja mitä tämän viestiketjun kokonaisuuteen tulee, niin kenties nyt saadaan yksi napakka rasvanpoltto-ketju ja kaikki vinkit samaan pinoon. Ei huono. Kahvakuulaa ja parsakaalitötteröitä, molemmat täyttä rautaa. ![]()
Kirjautunut ulos
Rasvanpoltto pitäisi ensisijassa lähteä dieetistä. Olen itse pudottanut painoa tammikuun alusta 9.5kg samalla kaavalla jota käytän asiakkaiden kanssa....palaan asiaan heti kun taas pääsen tähän masiinan eteen
Kirjautunut ulos