#1 27.03.2008 17:49:21

Jlawson
Rekisteröity käyttäjä
Rekisteröity: 07.02.2008

Mitä kuntosali ketjuja vaivaa?

En halua brändiä kirjoittaa, mutta sanotaan nyt norjasta tullut ketju. Niin itse en semmoiseen jäseneksi mee, mutta parempi puoli on. No ne tarjoavat ilmaisen personal trainer tapaamisen; avopuolisoni pyysi PTltä ohjelman joka vahvistaisi hänen alaselkää ja yleisesti parantaisi hänen voimia ja kuntoa. Erikseen vielä sanoi että mielellään käyttäisi vapaita painoja. No mitä tämä liikuntaalanammattilainen antaa hänelle? Täysin turhan bodybuilding ohjelman, missä 9 liikettä 11 tehdään koneella, jokainen liike 15 toistoa ja kolme sarjaa. Ja samalla painolla joka kerta. Vielä piste i päälle tauot 20s, eli tehdään vielä kuntopiirimäisesti. Ja ei yhtään liikettä joka oikestaan auttaisi alaselän kanssa. Jälkeen päin sain vielä tietää että tällä "personal trainerilla" ei ole mitään koulutusta, hän on fysioterapian opiskelija. Voi itse tehdä huomattavasti paremman ohjelman pelkällä kokemuksella ja siitä mitä olen lukenut.

Onko muilla tullut vastaan samanlaisia tapauksia?

Kirjautunut ulos

#2 27.03.2008 19:14:27

Matti Putkonen
Administrator
Mistä: Helsinki
Rekisteröity: 25.03.2004

Re: Mitä kuntosali ketjuja vaivaa?

Sitä saa mistä maksaa...

Ongelmanahan saleilla on että ne on tungettu täyteen kaiken maailman härveleitä jotka ovat luultavasti ilman mitään ohjausta suhteellisen turvallisia ja tehottomia. Jos ohjaajat alkaisivat näyttää pätevämpiä liikkeita alkaisi pian herätä kysymyksiä miksi sali on täynnä niitä laitteita kun 80/20 sääntö pelaisi. lisäksi jos ohjaajat aikuisen oikeasti jotain osaisivat opettaa voisi niille joutua maksamaankin jo kilapilukykyistä palkkaa jotteivat lähde paremmille saleille.

Itsekin näin aikoinaan töölön uimahallin pikkusalilla miten about 18v tyttö opasti ensi kertalaista monisteen kanssa laitteesta toiselle. Vapaisiin painoihin päin ei edes katsottu.

Kirjautunut ulos

#3 28.03.2008 11:04:21

Teemu Jantunen
Administrator
Rekisteröity: 02.02.2008

Re: Mitä kuntosali ketjuja vaivaa?

Näinhän se usein menee ja etenkin kun kuka tahansa voi kertoa olevansa personal trainer, standardit aika hakusessa vaikka moista koulutusta ollut jo tässäkin maassa aika pitkään.

Kirjautunut ulos

Board footer