Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
Varmaan on jo jossain mainittu, mutta ei nyt heti löytynyt ainakaan ketjua.
Eli kysymys, mitä hiekkaa olette laittaneet hiekkasäkkiin, girevik ja kumppanit jotka niillä treenaatte.
Tuolta vähän halvempi (ei ehkä parempi) vaihtoehto ironmindin säkille.
http://www.varusteleka.fi/~KHTxx0000001 … nl-mmsakki
Kirjautunut ulos
Mulla on tollanen merimieskassi.
Mä kävin lähimmästä rautakaupasta ostaa pari isoa pussia hienoa hiekkaa. ei maksanu paljoa.
Viimeksi muokattu Wunder (23.02.2007 16:56:30)
Kirjautunut ulos
Oliskohan muita halvempia vaihtoehtoja Ironmindin säkille? Tuo yllä linkitetty on näköjään jo loppu...
Kirjautunut ulos
Mistä päin oot? Kokeile vaikka googlesta nimellä salainen agentti. Sieltä saa vissiin tilattua tollasia merimieskasseja.
Kirjautunut ulos
kiitos, tuollahan noita näkyy olevan.
Kirjautunut ulos
Oletteko missään törmänneet tuomoisiin vanhanaikaisiin karkeakankaisiin "perunasäkkeihin" tjsp? Muistelen ainakin armeijassa ollessani heitelleen useampaakin hiekkaa täynnä olevaa säkkiä, josta ei hiekka tursunnut liikoja läpi, vaikka hiekka oli isommassa säkissä ihan ilman mitään sisäpusseja. Olisi varmaankin ihan käytännöllinen väline noin pienempiä sisäpusseja käyttäessä, mutta mistäpä tuommoisen löytäisi. Pitää varmaan lähteä kaivelemaan sillä silmällä mummolaan navetan sisuksia. Jos vaikka löytyisi tuollainen traktorin rengaskin, niin olisi hyvä reissusali siellä käydessä ![]()
Kirjautunut ulos
Toimisikohan ulkosäkkinä?
http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp … p;_omin3=0
Kirjautunut ulos
Mä oon nähnyt noita. Suljettuna niihin jää paljon ilmaa sisään, kun noi on tehty vedenkestäviksi. En suosittelisi.
Kirjautunut ulos
Ahaa!
Tuolta bullworkerin "Voimaharjoittelu"- threadistä idean saaneena taidan tänään suunnistaa Varkauden Agrimarkettia ratsaamaan, josko löytyisi välineistöä... Hiekkaa löytyy varmasti, ja ehkä se säkkikin jossain nurkassa lojuisi!
Kirjautunut ulos
Itselläni oli sen verran hyvä tuuri , että sain kaverilta kaksi juuttisäkkiä. Sit ei muuta tarvinnu ku mennä läheiselle hiekkamontulle ja säkki täyteen.
Kirjautunut ulos
Jep, Agrimarketista löytyi vanha kunnon juuttisäkki, vähän pölisee, mutta loistava tähän tarkoitukseen. Hintaa oli yhdellä säkillä huimat 95 senttiä! Nyt vaan tekemään pienempiä sisuspussukoita ja kohta on vanha ja hyväksi todettu voimailuväline käytettävissä...
Eli kaikille muillekin vastaavista säkistä kiinnostuneille, Agrimarketista löytyy, tuollakin oli vielä viitisenkymmentä omistajaansa odottamassa.
Kirjautunut ulos
Mitäs ootte käyttäny sisuspusseina? Itelläni on pakastuspusseja, jotka vuorasin jeesus-teipillä. Ensimmäiset hajos kun ei ollu kun yks pussi ja yks teippikerros. Nyt on kaksin kerroin. En oo tosin vielä niitä kunnolla mäiskiny, et saa nähä kuin kestää. Hiekkana käytin puhallushiekkaa jota löysin vanhempien autotallista lojumasta. Säkki on mamman tekemä. Jonkin näköstä nylon-kangasta. Vaikuttaa ihan kestävältä mut on vaan vähän liukas. Säkillä painoo joku 50 kiloo.
Kirjautunut ulos
Mä olen käyttänyt oriental-kaupasta ostettuja viiden ja kymmenekilon (mahdollista ostaa myös 20 kilon säkkejä) riisipusseja sellaisenaan, riisineen kaikkineen. Säkkimateriaali noissa on ikän kuin punottua, eli ne ei ole ilmatiiviitä (ei räjähdä), mutta toisaalta superkestäviä. Itse ostin riisit Helsingin Hämeentieltä, riisityyppi oli halvinta, broken-riisiä.
Mulla on myös ihan hiekkasäkiksi tarkoitettu Ironmindin säkki, ja sen sisuspussit on tismalleen samaa materiaalia kuin noi riisipussit, eli ilmeinen lupaus kestävyydestä.
Kirjautunut ulos
Wunder kirjoitti:
Mä olen käyttänyt oriental-kaupasta ostettuja viiden ja kymmenekilon (mahdollista ostaa myös 20 kilon säkkejä) riisipusseja sellaisenaan, riisineen kaikkineen.
Mikä on mielestänne optimi painosäkin koko? Yksi iso vai monta 5 kg pussia?
Viimeksi muokattu justus (19.03.2008 19:03:44)
Kirjautunut ulos
Juu itsekkin olen kiinnostunut tuosta hiekkasäkkin teosta. Eli meneekö se sitten sellain että ostetaan eka tuollainen perus juuttisäkki, joka vuorataan jollain muovilla ja sitten hiekat peliin, vai miten?
Kirjautunut ulos
Halvimman ja yksinkertaisimman säkin saa varmaan just noin.
Itsekin hankin pari juuttisäkkiä muutamalla eurolla, jätesäkkejä ja jeesusteippiä.
Ja pojan hiekkalaatikosta varastin hiekat...
Kannattaa tehdä pari isompaa sisäsäkkiä ja useita pienempia, siten pystyy painoa säätelemään helpohkosti. Itse tein sisäsäkeistä kaksinkertaisia varmuuden välttämiseksi.
Kirjautunut ulos
TIlasin juuri itselleni tuon Ironmindin hiekkasäkin ja täyttelin sitä leikkihiekalla eilen. Ongelmaksi kuitenkin muodostui tuo teippaus. Teippasin ilmastointiteipillä kaikki täytesäkit pitkittäin ja poikittain eli yhteensä kaksi kerrosta. Säkit kyllä pysyvät koossa, mutta ovat myös julmetun kovia, mikä tekee niistä välillä epämukavia käsitellä.
Onko noita teippauksia mitään järkea yrittää alkaa purkamaan, jotta säkeistä saisi pehmeämpiä?
Kirjautunut ulos
Ne täytesäkit pitäisi teipata ja täyttää siten, että niissä hiekka pääsee liikkumaan, eli ainakin kolmasosa tyhjää ja teippaukset reunoja pitkin vain.
Kirjautunut ulos